Már nem kell járatni a motort
A mai motorokat a jobb üzemanyag-befecskendező rendszerekkel és fejlett hőmérséklet-érzékelőkkel úgy tervezték, hogy gyorsabban és hatékonyabban készüljenek fel a vezetésre. Ez igaz minden autóra, amelyet az elmúlt 15-20 évben gyártottak. Ezek az autók olyan érzékelőkkel ellátott üzemanyag-befecskendező rendszereket használnak, amelyek automatikusan beállítják a levegő-üzemanyag keveréket az olyan körülmények alapján, mint a légnyomás és a hőmérséklet. A régebbi, karburátoros járműveknél volt indokolt a hosszabb üresjárati idő, hogy elkerüljék a leállásokat, de a modern motoroknál már nem kell sokáig várni.
A hosszabb üresjárat ugyanakkor nemcsak üzemanyagot pazarol, hanem a motor alkatrészeinek felesleges kopását is okozhatja.
Bár manapság már nincsenek extrém telek, megnehezítheti az indítást, ha a fagyos levegő miatt az olaj besűrűsödik. Ennek árulkodó jele extrém hidegben az emelők és a motoralkatrészek ketyegése és kattogása a motor beindulását követő első 5-30 másodpercben. Azonban a motor átmelegedésével a keringetett olaj is visszanyeri folyékonyságát.
Az egész folyamat valóban nem igényel több egy percnél.
(168.hu)
(Borítókép: Egy férfi jeget kapar az autójáról. Illusztráció: Jaromir/Getty)