Egyáltalán nem biztos, hogy jót tesz a járműnek, ha miközben kaparja a jeget már jár a motor.

Már nem kell járatni a motort

A mai motorokat a jobb üzemanyag-befecskendező rendszerekkel és fejlett hőmérséklet-érzékelőkkel úgy tervezték, hogy gyorsabban és hatékonyabban készüljenek fel a vezetésre. Ez igaz minden autóra, amelyet az elmúlt 15-20 évben gyártottak. Ezek az autók olyan érzékelőkkel ellátott üzemanyag-befecskendező rendszereket használnak, amelyek automatikusan beállítják a levegő-üzemanyag keveréket az olyan körülmények alapján, mint a légnyomás és a hőmérséklet. A régebbi, karburátoros járműveknél volt indokolt a hosszabb üresjárati idő, hogy elkerüljék a leállásokat, de a modern motoroknál már nem kell sokáig várni. 

A hosszabb üresjárat ugyanakkor nemcsak üzemanyagot pazarol, hanem a motor alkatrészeinek felesleges kopását is okozhatja. 

Bár manapság már nincsenek extrém telek, megnehezítheti az indítást, ha a fagyos levegő miatt az olaj besűrűsödik. Ennek árulkodó jele extrém hidegben az emelők és a motoralkatrészek ketyegése és kattogása a motor beindulását követő első 5-30 másodpercben. Azonban a motor átmelegedésével a keringetett olaj is visszanyeri folyékonyságát.

Az egész folyamat valóban nem igényel több egy percnél. 

(168.hu)

(Borítókép: Egy férfi jeget kapar az autójáról. Illusztráció: Jaromir/Getty)