Többmillió követőt veszítettek a celebek, miután az Instagram nagytakarítást végzett, azaz kitörölte a hamis vagy éppen spammelő felhasználókat a fényképmegosztó oldalról. A Jezebel összeszedte, hogy Kim Kardashian például 1,3 millió követővel lett kevesebb, Rihanna 1,2 millióval, Katy Perry 300 ezer követőt vesztett és még Oprah is bukott 100 ezret. Az egész mögött az áll, hogy sokan úgy próbálják meg népszerűsíteni az oldalukat, hogy hamis követőket vagy lájkokat vásárolnak. Felhasználóként biztos önnel is jött már szembe olyan oldal, hogy nem értette ki az az ember, akinek több millió követője van, és talán önt is követték már olyanok, akik vagy valamilyen szolgáltatást promóztak, vagy reklámokat kommenteltek a képei alá. Na az ilyen felhasználókat szűrte most ki az Instagram, így befellegzett a pénzért barátokat vásárlóknak.

Sokan csak siratják a sosemvolt barátaikat, a celebeknél viszont más a helyzet. Ott egész egyszerűen ciki, hogy kiderült, hogy mégsem kíváncsiak ennyien rájuk, ráadásul pénzt is bukhatnak. Sokszor ugyanis olyan reklámszerződéseket kötnek, hogy a közösségi oldalakon is megosztanak egy-egy termékelhelyezést. Ezért most érthető okokból bepipulhat néhány cég ha kiderül, hogy akár egy millióval kevesebb emberhez jutott el a hirdetésük, mint ahogy azt tervezték.