Az igazán szemfüles rajongóknak igen hamar feltűnhetett, ahogy Selena Gomez tingli-tangli tinisztárból szisztematikusan végzet asszonyává vált csupán pár év leforgása alatt, idén már őt választották az év nőjének is. Sőt, nem is kellett azoknak az éveknek leforogniuk, valójában elég gyors volt a váltás, erről pedig elsősorban a szétszexiskedő klipjeiből lehet egyértelmű képet kapni. Nem kell sok videót megnézni ahhoz, hogy ez az átalakulás világosan látható legyen, mi is csupán hármat gyűjtöttünk össze bizonyításképp. Persze nem kell minket félteni, szívesen elemezzük mindegyiket, hogy ne csak Gomez jónősége, hanem az átadni kívánt koncepció is kellőképpen érthetővé váljon. Lássuk tehát az elsőt, amelyet kiválasztottunk jó szívvel, ez pedig a 2015-ben megjelent Good For You.
Good For You
Na, máris megcáfoljuk magunkat, itt ugyanis kevéssé látszik, hogy egyáltalán lenne koncepció az indokolatlan fetrengésen kívül. Persze ha a fő célkitűzés csupán annyi volt, hogy elhiggyük, Selena Gomez már abban a korban van, hogy büntetlenül lássuk melltartó nélkül, akkor ezzel taroltak. Na de mi történik a klipben?
- kanapévakarás lábujjal,
- szájcsipkedés,
- egy kis heverészés a padlón - látszik, hogy nincs jól szegény lelkileg
- bárszéken szűkölés vizes hajjal egy 60 négyzetméteres, félkész fürdőszobában
- erős hasfájás
- elégedett mosollyal nyugtázza, hogy vége. Mi is.
Kill 'Em With Kindness
E klip szintén 2015-ben jött ki, volt is értelme, itt már ugyanis a saját hangján túl gépi búgást is kapott a hangszálaira digitálisan, ennek pedig mindenki örülhet, aki hallja. A hangulata az előzőéhez hasonló, a története azonban sokkal kiforrottabb. Mit látunk tehát?
- megint bárszék - egy fotózáson szomorkodik neglizsében,
- finom arcjáték és bevágott montázsok érzékeltetik, hogy kezd bedühödni,
- aztán inkább mégsem,
- tükörben ellenőrzi a szépségét viszonylag kényelmetlen pozitúrában,
- rózsa,
- szenvedély érződik - puskagolyók, véres (vagy nutellás) rózsa, gyertya, hajrázás,
- hirtelen ismeretlen személyek tűnnek fel, és határozott arccal táncolnak,
- báli ruhában fut, nehogy elkapják - izgulunk,
- nem kapták el, már nem izgulunk,
- elégedett mosollyal nyugtázza, hogy vége.
Hands To Myself
Kezd kirajzolódni, hogy mely résztevékenységek azonosak minden klipjében, de távol álljon tőlünk, hogy általánosítsunk, inkább haladjunk tovább, és tekintsük meg, mit tud nyújtani a Hands To Myself.
Ez a klip nagyon meglepő, váratlan csavarokkal dolgozik, így nem is tudnánk egyszerűen, címszavakban összefoglalni, inkább mondatokba ágyazzuk.
Nos, a helyzet a következő: Gomez aligruhában tér be egy vadidegen luxusotthonába, majd némi ágyon fetrengés (!) és tükör előtt riszálás (!) után elképzeli, hogy az ott lakó nagyon jóképű fiatalember a karjaiba veszi, majd szenvedélyesen egymáséi lesznek. Aztán jön a fordulat, amikor a szóban forgó úr hazatér, majd elviteti a lányt a rendőrökkel. De ezzel még nincs vége! Jaj, de izgulunk attól, hogy mindjárt kimondjuk! Az van, hogy egyszer csak kiderül, hogy ez az egész igazából nem is történt meg, mert a fiú és a lány mégis egymást szereti, és együtt nézik a tévében azt, amit mi néztünk három percen keresztül: a fetrengést, a szexet és a rendőröket. Óriási!
Talán nem kell részletezni, hogy mit tanultunk meg a szexiségről Selena Gomeztől az elmúlt években. Kíváncsian várjuk, milyen irányba fog elmozdulni mostantól, bár a 2017-ben megjelent Bad Liar mutat némi képet a dologról. Viszont senki ne várja tőlünk, hogy azt még egyszer meghallgassuk! Talán majd máskor.
A koncepció alig egyezik, és a fetrengés is mindegyikben tökre más. Komolyan!
0 · Dec 02, 2017 01:55pm Tovább a kommentekhez