Az nem újdonság, hogy a külföldi és magyar celebek többek között arra használják a közösségi oldalaikat, hogy mindenfélét reklámozzanak rajtuk. Vajna Tímea főleg a saját dolgait szokta promózni, sokaknak pedig különféle cégek fizetnek azért, hogy a fotóikon megjelenjenek a termékeik. És ezen a ponton jön képbe a celebek és a cégek kreativitása, hiszen ki kell találni azokat a kompozíciókat és szövegeket, amiktől a követők azonnal költeni akarnak arra, amit a hírességeknél látnak. Az közösségi médiás állandó posztkényszer miatt pedig a celebek már olyan ütemben reklámoznak mintha nem lenne a holnap, és ez néha egészen furcsa kreálmányokat eredményez. Meg is mutatjuk néhány kedvencünket.
Itt van például a frissen eljegyzett Kulcsár Edina, aki azt ugyan elfelejtette odaírni ehhez a fotóhoz, hogy nyilvánvalóan kólát reklámoz vele, az viszont belefért a szövegbe, hogy leírja: konkrétan EZ a kedvenc képe magukról, mert ez mindent elmond az egymás iránti szerelmükről.
De még egy kicsit a Kulcsár Edina vonalon maradva, nézzük hogyan nyomják mások a reklám romantikát. ByeAlex például Valentin napon érzékien megfogta a kedvese kezét, de nem csupán azért, hogy a szerelméről biztosítsa, hanem azért is, hogy órát reklámozzanak.
Istenes Bence és Csobot Adél arcára pedig a csipsz égette rá ezeket a rendkívül ijesztő mosolyokat.
Ezen a ponton pedig térjünk is át arra, hogy milyen iskolái vannak a promózás ezen formájának? Nos egyik oldalról van az, aki annyira ügyesen elrejti, hogy csak a poszt szövegéből derül ki, hogy miért is jelent meg valójában a fotó. Erre remek példa Tovai Reni bejegyzése...
...aki ezen a képen a meghosszabbított haját promózza.
Egy másik irányzat követői pedig abban hisznek, hogy nem kell a köntörfalazás, direkbe nyomják a követőiknek a reklámot. Ezekből is hoztunk néhány kiemelkedő alkotást. Az iskola egyik legelkötelezettebb híve Horváth Éva, aki általában a szelfiző-ügynök és mindegy, hogy arcápoló termékről van-e szó...
...vagy fogyicsokiról, az arca mellett helyezi el terméket.
Másik kedvencünk ebből az irányzatból Berki Krisztián, akinek egy-két fotójáról elsőre nem is tudjuk eldönteni, hogy a Rich Kids of Budapestre akar-e vele újra felkerülni, vagy szimplán autót promóz vele, esetleg órát árul.
De őket is leiskolázza Sarka Kata, aki az Oriflame-mel van olyan viszonyban, hogy a melleit adja a krémekhez.
És ezzel még nincs vége az irányzatoknak. Vannak ugyanis az Insta-szülők, akik a gyereiket is bevonják a reklámozásba. Szabó Zsófi ebben az esetben is a rejtőzködést választja, a fotó melletti hastagekből derül csak ki az a fontos infó, hogy a kabátja és a nadrágja is az Amnesiából van.
De ebben az iskolában is felbukkannak azok, akik a direkt promót részesítik előnyben. Pédául ezen a fotón, amit Ördög Nóra posztolt, csak kétszer szerepel valamilyen formában a KLM felirat, de ha ez elkerülte volna valakinek a figyelmét a műsorvezető a szövegben is taggelte a légitársaságot (és a Air France-t is).
Tatár Csilla pedig a fiával reklámoz vécépapírt.
A végére pedig nagyon szeretnénk a legváratlanabb reklám díját Hódi Pamelának kiosztani, aki már számtalan posztban promózott egy fitnessztermet, de mégis képes volt megújulni és olyan mélységet vinni egy promóbejegyzésbe, hogy meghajlunk a nagysága előtt. Hódi ugyanis egyik friss posztjában beszámol arról, hogy az otthonában megfagytak a csövek és nincs víz, de hála a Summer Shape-nek nincs ok a pánikra, hiszen ott tud zuhanyozni. Ezzel pedig most nagyon magasra tette a lécet, csak győzzék a többiek megugrani.
Kattintásvadász címünk címét olyan nagy elődök ihlették, mint
- A körmeit akarta megmutatni, de mindenki valami mást vett észre (a melleit)
- Az új haját akarta megmutatni, de mindenki másra lett figyelmes (a melleire)
még valami
Ha már kattintásvadászat, melegen ajánljuk a hétfő reggelente érkező indexes videósorozatot, melyben Német Tamás röviden összefoglalja a hét clickbait műremekeit.