A kétezres évek elején Mariah Carey adott egy interjút, amelyben mellékesen Jennifer Lopezről is kérdezték. Ekkor a tőle telhető legártatlanabbul megjegyezte, hogy 

I don't know her,

vagyis „nem ismerem”.

A pillanat mémesedett, néhány évvel később a  Pitchfork  rá is kérdezett az énekesnőnél:

- Még amikor a lehető legegyszerűbb baromságot mondod, mint hogy „nem ismerem”, Jennifer Lopezről, még abból is örökérvényű mémek lesznek.
- Tényleg próbáltam valamit mondani, vagy jót, vagy semmit. Tényleg.

Hát ennyi év után most Mariah Carey memoárjából (The Meaning Of Mariah) kell megtudnunk, hogy mi az ősi viszály oka. Mint a TooFab szemlézi, a kötetben Carey arról ír, hogy egykori férje, Tommy Mottola mindenáron keresztbe akart tenni neki, miután elhagyta őt és a Sonyt (előbbi a férje volt, utóbbi a kiadója, amelynek élén nevezett exférj állt).

„Tommy tombolt, amikor elvágtam minden szálat, amivel manipulálhatott. Semmiképp sem hagyhatta, hogy igazán sikeres legyek [...]. Sem én, sem a Glitter nem ragyoghattunk.” A Glitter Carey 2001-es zenés filmje, amelyben főszerepel, és amelyhez természetesen készült egy filmzene-albuma, amelyen szerepel a Loverboy című dal.

Na, ebben a dalban Carey felhasznál bizonyos elemeket a Yellow Magic Orchestra Firecracker című dalából. Ebből, ni.

Ez lett Carey dala (az eredeti változat nemrég óta hozzáférhető).

Csakhogy Mottola ismerte Carey terveit, és egy hónappal az előtt, hogy Carey lemeze megjelent volna, Jennifer Lopezzel összeraktak egy másik dalt, ugyanezzel a kölcsönvett elemmel. Ez lett az I'm Real.

Ahogy Carey a könyvében írja, „miután [Mottola] meghallgatta az új dalomat, ugyanazt a sample-t használva, mint én, a Sony gyorsan összehozott egy kislemezt egy másik női előadóval, aki szintén náluk volt (akit nem ismerek)”. Mindezek után még kereshetett magának egy beugrót is a lemezére, mert Ja Rule-lal duettezett volna, de történetesen őt felkérték egy együttműködésre „ugyanannak a női előadónak a lemezére – én pedig kapkodhattam, és újra kellett írnom a dalomat”.

Carey könyvének vonatkozó fejezete így ér véget: „és ennyi szar után a Loverboy 2001 legnagyobb példányszámban eladott kislemeze lett az Egyesült Államokban. Én valódi vagyok [eredetiben: I'm real]”.

Jennifer Lopez egyelőre nem reagált minderre, pedig egy szempontból mindenképpen érdekes lenne, ha megnyilvánulna: legalább kiderülne, hogy tudott-e arról, mi folyik a háttérben, vagy csak mindent úgy csinált, ahogy a kiadója akarta, és eszébe sem jutott megkérdőjelezni.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Na ezért haragszik Mariah Carey Jennifer Lopezre

A két énekesnőt Carey exférje ugrasztotta össze, mocsok kis trükkökkel keresztbe téve az énekesnő terveinek. 19 éves viszályról van szó.

0 · Oct 03, 2020 08:59am Tovább a kommentekhez
Facebook Comments