Direkt másztak rá, és csak azért fékezett be, hogy jelezze a mögötte haladó terepjárónak, nem tud kisorolni a külső sávba, ezt mondta a Velvetnek az a férfi, aki a kőbányai polgárőrség felmatricázott Suzukijával emberkedett az M7-es autópályán még a múlt héten.

A manővert a terepjáróból viszont videóra vették, amit aztán az RTL Klub Híradója hozott le. A felvételek készítője azt mondta a Híradónak, hogy több mint 50 kilométert autóztak így, 100-110 km/órás sebességgel az M7-es autópályán. A felmatricázott Suzukit a Kőbányai Wolf Polgárőrség elnöke vezette. Szerinte viszont

legfeljebb 500-600 méteren át tarthatott a huzavona, és ő csak betartotta a megengedett 130 km/órás sebességet.

A jobbra tartási kötelezettséget viszont a videó alapján nem annyira. Az Országos Polgárőrség Szövetségének elnöke a felvételeket látva, közlekedési szabálysértés miatt feljelentést tett a rendőrségen, és vizsgálják azt is, hogy milyen engedéllyel mentek az autóval külföldre. A felmatricázott kocsi ugyanis a horvát tengerparton, Zadarban kötött ki.

A polgárőrök autóira ugyanis szigorú szabályok vonatkoznak. A kőbányai egyesületéire egyebek mellett az, hogy a járőrkocsikat

magáncélra egyáltalán nem használhatják, de vidékre vagy külföldre is csak engedéllyel, és csak akkor mehetnek, ha a szolgálattal kapcsolatos ügyeket intézik,

mondta a Velvetnek Tóth Béla, a Kőbánya Közbiztonságáért Közalapítvány kuratóriumának elnöke.

Mivel a Kőbányai Wolf Polgárőrség a közalapítványtól kapott „üzemben tartó jogot″, a kuratórium elnökétől kellett volna engedélyt kérni a zadari kiruccanáshoz is. A polgárőrség elnöke a Velvetnek azt állította, hogy

engedéllyel ment Horvátországba, hiszen a háromnapos túrán nemzetközi kapcsolatokat épített.

Már csak az a kérdés, kitől szerezte azt. Tóth Béla ugyanis azt mondta, hogy tőle nem kértek, így nem is adhatott engedélyt semmilyen külföldi útra. Azt is hozzátette, hogy az már most egyértelmű, hogy a sofőr megszegte a szerződésüket, de megvárják az Országos Polgárőrség Szövetségének hivatalos állásfoglalását is. Csak ezután döntetnek arról, hogy az autót visszaveszik-e a polgárőségtől.

A X. kerületi önkormányzat jegyzője is a vizsgálatok lezárására vár. Ha kiderül, hogy megszegték a szabályokat és a rendőrség felbontja a polgárőr egyesülettel az együttműködési megállapodást, az önkormányzat is meg fogja fontolni a közös munkát.