Bizonyos szempontból szubjektív, hogy pontosan mely feltételeknek kell megfelelnie egy brand-nek ahhoz, hogy bekerüljön a luxusmárkák szűk elitjébe. Ennek ellenére, amikor a Diorról, Louis Vuittonról vagy éppen a Chanelről beszélünk, mindenki tudja, hogy elit, minőségi – és egyben drága – márkákról van szó.
Szürreálisan hangozhat, de 2022-ben még mindig vannak olyan divatmárkák, amelyek nem hajlandóak az interneten értékesíteni bizonyos termékeiket. Eltekintve a kozmetikumoktól és parfümöktől, az olyan nagy divatházak, mint a Chanel és a Louis Vuitton megkövetelik vásárlóiktól, hogy betérjenek a szalonjaikba és ott vásárolják meg a produktumokat.
Ennek oka többek között, hogy egy luxusóra adott esetben több mint három millió forintnak megfelelő dollárba is kerülhet, így a kiszállítása fokozott óvatosságot igényelne. Teljesen azonban ezek a divatházak sem vágják el magukat az online tértől: vásárlóikat a weboldalaikon biztatják arra, hogy a kinézett termékeket vásárolják meg személyesen az üzleteikben.
A cégek továbbá arra is lehetőséget adnak, hogy bolti készleteiket is leellenőrizzük online, így később magabiztosan indulhatunk el és vásárolhatjuk meg a kiszemelt luxuscikket.
Mégha ezek a divatházak bizonyos szempontból érhető okból is határolódnak el az internetes vásárlás lehetőségétől, akkor is felmerül a kérdés, hogy piacvezető, a divatot meghatározó vállalatokként miért nem állnak be mégis a sorba? Pláne, hogy számos statisztika bizonyítja:
a vásárlók egyre szívesebben költik a pénzüket az interneten.
A válasz a termékek biztonságának kiemelése mellett vélhetően a „prémiumérzet" megtartása lehet.
Vannak, akik másképp gondolják
Ellenpéldául szolgál a Dior, a Gucci és a Hermés. Ezeknek a márkáknak a luxustermékeit bárki megvásárolhatja online. A kiszállítási információkat megadva ki sem kell mozdulnunk otthonunk kényelméből.