Cikkünkben bemutatjuk azokat az Instagram-influenszereket, akik 2023-ban a legnagyobb hatást gyakorolták a közösségi média világára, valamint feltárjuk, hogy miben rejlik a sikerük titka.

A közösségi média világában az influenszerek óriási hatalommal bírnak. Egy-egy jól célzott poszt, egy erőteljes üzenet, és máris milliókat képesek mozgósítani. A legbefolyásosabb véleményvezérek a tartalmat értékké változtatják, legyen szó egy egyszerű fotóról vagy egy termékvéleményről. Éppen ezért érdemes figyelni rájuk, és megismerni őket. Alább bemutatjuk a a világ öt legbefolyásosabb influenszerét, akiknek a neve nemcsak az Instagramon, de a való életben is számít.

Khaby Lame: a humor művésze

Az olasz származású Khaby Lame számos követő szívét hódította meg humoros, ám gyakran provokatív videóival, amelyekben a mindennapok abszurditásait ragadja meg. A karrierjét a TikTokon kezdte, ahol rövid, szórakoztató videói gyorsan népszerűvé váltak. Azóta az Instagramon is hatalmas követőbázist tudhat magáénak, nem kevesebb, mint 80 millióan figyelik a posztjait nap mint nap.

Lame népszerűsége olyan mértékben megnőtt, hogy a világ legnagyobb márkáival dolgozik együtt. Nem csupán a Google és a Hugo Boss büszkélkedhet vele közös tartalmakkal, de a világ számos más top márkája is felkerült már a fiatal influenszer profiljára.

A humor és a szponzorált tartalmak mellett Lame az NBA észak-amerikai profi kosárlabdaliga világával is szoros kapcsolatban áll. Az NBA-játékosokkal gyakorta készít videókat és az sem ritka, hogy rajongói a kosárlabdapályán láthatják őt. Az egyik legemlékezetesebb ilyen posztja Snoop Dogggal készült, aki nemcsak a zene, de a sport szerelmese is, így a közös videó garantáltan sok követőt vonzott.

Khaby Lame hatalmas követőbázisa és az általa készített szórakoztató, közösségi médiában előszeretettel megosztott tartalmak miatt 2023-ban ő az Instagram egyik legbefolyásosabb személyisége. A platformon elért sikere többek között az eredeti és humoros tartalmaknak, valamint az NBA-játékosokkal és a világ legnagyobb márkáival készült közös munkáinak köszönhető. Lame tevékenysége azt bizonyítja, hogy a humor, a sport, a zene és a divat tökéletes kombinációjával az Instagram világában is lehet uralkodni.

Huda Kattan: a szépségbirodalom királynője

Huda Kattan nemcsak a szépségipar, de az Instagram világának is elismert nagyágyúja. Az iraki származású amerikai szépségblogger 2010-ben indította el YouTube csatornáját és blogját, ahol szépségápolási tippeket, illetve sminkes tutorial videókat osztott meg a követőivel. A szépségiparban végzett munkásságának elismeréseként a Time magazin a 2017-es év legbefolyásosabb emberei közé sorolta. Azóta a népszerűsége csak tovább nőtt, amit jól tükröz az Instagramon elért 51,9 millió követő.

Ez az impozáns számú közönség azonban nem csupán a tippekre és trükkökre kíváncsi. Kattan a szépségápolási termékek iránti szenvedélyét arra használta, hogy felépítsen egy saját üzleti vállalkozást, aminek eredményeként megszületett a Huda Beauty márka.

A Huda Beauty áruit a vásárlók és a szakma egyaránt elismeri. Számos sztár használja a termékeket, melyek közül a legnépszerűbbek a szempillaspirálok, szemhéjpúderek, illetve a különböző ajakápolók. A pipere holmik világszerte kaphatóak, így az értékesítés terén is jelentős sikereket ért el Huda Kattan, akinek vállalkozása az elmúlt évtizedben több milliárd dolláros szépségbirodalommá nőtte ki magát.

Kattan többnyire a közösségimédia-felületeken keresztül éri el a vásárlóit, többek között azért is, hogy személyes kapcsolatot ápolhasson velük. „Készülj velem" stílusú videókat posztol, amely felvételeken kizárólag a saját márkájának termékeit használja, ezzel is növelve az eladásokat. A követői szeretik őt a nyíltságáért, a termékek iránti szenvedélyéért és a szépségiparban szerzett szakértelméért, amit videóin keresztül megoszt velük.

Az Instagramon elért sikere és a Huda Beauty márka exponenciális növekedése alapján Huda Kattan 2023-ban továbbra is az egyik legnagyobb befolyással bíró személy az Instagram világában.

Lele Pons: a sokoldalú tehetség

Lele Pons, az Instagramon szintén hatalmas követőbázissal rendelkező influenszer a sokoldalúságának köszönheti a sikerét. A venezuelai származású véleményvezér neve nemcsak az Instagram-huszárok számára lehet ismerős, hiszen korábban a Vine nevű videómegosztó alkalmazásban is nagy népszerűségnek örvendett. Ezt követően építette fel Instagram-profilját, amelyet ma 50 és félmillióan követnek.

Pons nem csupán az online platformokon ér el sikereket. Modellként, énekesnőként és színésznőként is tevékenykedik. Pons sokoldalúsága a követői számára is inspiráló, hiszen bebizonyította, hogy az ember több területen is kibontakoztathatja a tehetségét, az Instagram pedig remek platformot ad mindennek a bemutatására is. Mint az remekül látszik, az ifjú hölgy profilja az élet minden területéről kínál tartalmakat a rajongóknak, akár a divat, a zene, a színészet vagy a mindennapok pillanatait szeretné megosztani velük.

A sokoldalú és tehetséges influenszer tevékenysége, valamint a folyamatosan növekvő követői szám 2023-ban is a legbefolyásosabb Instagram-személyiségek közé emeli őt. Pons története arra emlékeztet minket, hogy az Instagram több, mint csak egy platform a képek megosztására: lehetőséget teremt a tehetség kibontakoztatására, az inspiráció megosztására és a közösség építésére.

Charli D'Amelio: a tini táncos

Az Instagramon szinte lehetetlen nem találkozni Charli D'Amelio nevével. A 18 éves amerikai tinédzser, aki 2019-ben kezdte influenszer karrierjét a TikTokon, mára hatalmas, 28,4 milliós követőtábort épített fel az Instagramon is. D'Amelio munkáját a híres márkák is nagyra értékelik, a Prada és az Amazon csak néhány azok közül a vállalatok közül, amelyek meglátták a benne rejlő potenciált, és együttműködést ajánlottak neki.

A tehetséges tini 2022-ben az Instagramon legtöbbet kereső személyiségek közé tartozott, ám pénzügyi sikerei mellett a tánctudásáról is híressé vált: a Dancing with the Stars című televíziós show 31. évadának győzteseként került a rivaldafénybe.

A sikeres tinédzser jelentős hatással van a fiatal generációra. A TikTok és az Instagram színterén egyaránt igazolja, hogy a kitartás, a tehetség és a szorgalom meghozza gyümölcsét. D'Amelio továbbra is dinamikusan bővíti követői körét, így a jövőben is bizton számíthatunk rá, hogy az Instagram egyik legbefolyásosabb személyisége lesz.

Chiara Ferragni: az olasz divatinfluenszer

Chiara Ferragni divatinfluenszer a The Blonde Salad nevű blogjával kezdte meg karrierjét 2009-ben. Az egyszerű bejegyzésekből induló platform mára globálisan elismert márkává nőtte ki magát, ahol Ferragni divatipari tanácsaival és egyedi stílusával köti le a követőit.

Ferragni mára az Instagramon is a divat világának egyik legbefolyásosabb személyiségévé vált 28,4 milliós követőbázisával. Ennek hatását az iparág jelentős szereplői is elismerik, így számos márka és divatház kereste már meg együttműködési ajánlattal. A blogja azonban ennél többet is jelent a számára, hiszen a platform Ferragni üzleti modelljének kulcselemévé vált.

A stílustanácsoktól kezdve a saját márkáját népszerűsítő bejegyzéseken át a különböző hirdetésekig temérdek tartalomnak helyet ad.

Ferragni minden területen feltalálja magát és sikeresen alkalmazza a digitális marketing eszközeit. Az olasz influenszer az Instagramon folytatott tevékenységével igazolja, hogy a személyes brandépítés hihetetlenül hatásos lehet a mai világban.

(Hootsuite)

(Borítókép: Hashtag ikont tartó lány.  Illusztráció: Getty Images)