Napjainkban kár lenne tagadni, hogy hatalmas marketingfelületet biztosít az online tér. A különböző márkák a közösségi oldalakon pedig ki is használják ezt: a legnépszerűbb influenszerekkel reklámozzák termékeiket. Így az elkötelezett követőkkel rendelkező influenszerek üzleti értéket tudnak felmutatni a hirdetési piacon.
A Forbes magazin évek óta méri és készíti a leggazdagabb magyarok és legértékesebb celebek listáját, de már évek óta megteszik ugyanezt a tartalomgyártók esetében is.
A lista tartalmaz néhány meglepetést
A TheVR az előző évhez hasonlóan idén is megszerezte az első helyet. A Komzsik János és Fábián István által alkotott páros 2013-ban videójátékozással kezdte karrierjét. Az utóbbi években olyan népszerű hirdetőkkel is együtt dolgoztak, mint a McDonald’s. Az ezüstérmes a megosztó szereplőként ismert Whisper Ton lett. Az influenszer promóciózta már többek között a Rimmel London, a Nike vagy a Burger King termékeit. A dobogó legalsó fokára Nessaj került, aki az elmúlt években a Twitchen lett egyre népszerűbb.
Új szereplőként Zsozéatya és a Jóvanezígy került fel.
Íme a teljes lista:
- TheVR
- Whisper Ton
- Nessaj
- Pamkutya
- Cresser
- Zsozéatya
- Csigér Alex
- Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
- JustVidman
- Jólvanezígy
- Magyarósi Csaba
- Radics Peti
- TheShowK
- Papp Inez Hilda
- Szirmai Gergő
- Abosi Barna
- Sápi Vivien
- Makk Adrienn
- Körcsönyei Polla
- Forstner Csenge
Az idei listáról három tartalomgyártó is kiszorult, köztük Viszkok Fruzsina, Csecse Attila, valamint Dancsó Péter is. Utóbbi már csak azért is meglepő, mert neki van a legnagyobb követőbázisa a YouTube-on és az első hazai influenszerek között tartják számon.
(Borítókép: Dancsó Péter. Fotó: Rostás Bianka/Velvet)