Érdekességek a Coca-Cola háza tájáról

2011.06.22. 14:39 Módosítva: 2011.06.27. 10:12
Sok mindent tudunk a 125 éves Coca-Cola múltjáról és jelenéről, hiszen a Coke 1886 óta mindennapjaink része. Azt viszont kevesen tudják, hogy mennyi mindenkit inspirált valami újra és izgalmasra ez a nagy történelmű márka.

Andy Warhol a Coca-Cola-ról

A Coca-Cola mindig is áthidalt minden társadalmi rétegek között húzódó szakadékot. Ennek egyik bizonyítéka az Andy Warhol 1975-ben megjelent a „The Philosophy of Andy Warhol”- című könyvéből származó idézet.

”Ami igazán jó ebben az országban, hogy a leggazdagabb fogyasztók lényegében ugyanazokat a termékeket vásárolják, mint a legszegényebbek. Televízió nézés közben Coca-Cola-t szürcsölgetve tudod, hogy az elnök és Liz Taylor is Cola-t iszik. Nincs az az összeg, amiért jobb Colat kaphatsz, mint akárki más. Minden Cola egyforma, és mindegyik jó. Liz Taylor is tudja, az elnök is tudja, az utca embere tudja, és te is tudod.

Marilyn Monroe kólázik
Marilyn Monroe egyik filmjének jelenetében is a Coca-Cola-val találkozunk, ami később a reklám alapjául szolgált. A filmrészlet is azt hangsúlyozza, hogy bárhol bármikor legjobb a jéghideg Coca-Cola.

A 4,000.00 dolláros Coca-Cola palack, amelynek gazdáját azóta is keresik
Számos történetet hallhattunk a Coca-Cola-ról a második világháború idején. Talán a legfigyelemreméltóbb két katonához kötődik, akik Nápolyi tartózkodásuk alatt két üveg Cola-t kaptak az amerikai zászlóaljtól. Az első üveg elfogyasztását követően a második palackot sorsolásra bocsátották, hogy pénzt gyűjtsenek az árván maradt gyermekeknek. Végül William de Schneider őrmester nyerte el a különleges palackot, amikor az összeg elérte a 4,000.00 dollárt. Mivel ő úgy gondolta, hogy az üveg túl különleges ahhoz, hogy valaki megigya, így emléktárgyként haza küldte azt.
Egy másik katona második ajándékként egy miniatürizált palackot ajánlott fel, amelyet szintén kisorsoltak azok között, akik kupont vásároltak a sorsolásra.
A történet 35 évvel később folytatódott, amikor Joseph P. Mastrangelo, a Washington Post tudósítója olvasott a történetről, és megpróbálta felkutatni de Schneider őrmestert. Hosszas keresés után sem talált rá csak arra a Lawrence Presnell őrmesterre, aki a miniatür üveget nyerte el. Ekkor indított a The Coca-Cola Company országos PR kampányt, hogy felkutassa de Schneider őrmestert, de sajnos azóta is mind hiába keresik.