Zöld Hitler-frizurát, náci sapkát és Nike cipőt visel. Megközelíthetetlen, akár egy rocksztár, szeszélyes, mint egy hollywoodi díva, kellemetlen és provokatív. 2015 legszaftosabb könyve megérkezett.

Ő Max Fontana, a kritikusok szerint „a világ legnagyobb festője”, akinek művészi példaképe Adolf Hitler. Fontana tehát Hitler után a második legnagyobb művész.

Megdöbbentően okos és okosan megdöbbentő. Akik nem értették meg a regényt, azt követelték, hogy tiltsák be. A kötetre mondák azt is, hogy rasszista, pornográf, pedofil. De aki tényleg elolvasta, az azt mondta róla, hogy felkavaró, szórakoztató és leginkább megdöbbentő. A főhős öngyilkosság helyett múzeumi festményre ejakulál, művei olyan címeken látnak napvilágot, mint a 66 szellentés fenék nélkül, vagy a Maszkok ötven év feletti nőknek. Fejlődése során megtanulhatjuk, hogyan válhatunk sikeres művésszé és megismerjük a kortárs művészeti világ, újságírás legszórakoztatóbb szatíráját. Doktor House, Dexter és Columbo hadnagy mellett a kötetben gyilkosságok és vicces szexjelenetek kísérik az olvasót 2015 talán legvakmerőbb regényének végéig.

Massimiliano Parente Hitler után a második legnagyobb művész című regénye ugyan szembe köpi az olvasót, de közben meg is meghódítja. Mária, aki úgy szüli meg éppen Jézust, mintha a gyermek fel lenne akasztva, a Hitler utolsó étkét ábrázoló paradicsomos ravioli, a szerelembeesést gátló gépezet – a főszereplő (fiktív vagy valóságos) művei mind-mind azt a célt szolgálják, hogy gondolkodóba ejtsék az olvasót. Aki a kezébe veszi a könyvet, elmereng, hol is lehetnek az értékei, el kell-e fogadnia mindent, amit eddig az élettől tanult. Kinek-kinek lelke rajta.