Lerántották a leplet a Lamborghini legújabb csúcsmodelljéről, az 1001 lóerős Revueltóról. A felsőkategóriás sportautókat gyártó olasz vállalat az Aventador utódjában a klasszikus formai megoldásokat modern trendekkel vegyítette. Íme!

A Lamborghini legújabb csúcsmodellje, a Revuelto legmeghatározóbb, mindenhol visszatérő motívuma az ipszilon, melyet az F-35 Lightning II vadászgép ihletett. Aerodinamikája 61 százalékkal hatékonyabb, mint az Aventadoré, miközben 66 százalékkal több leszorítóerőt termel. Ez többek között annak köszönhető, hogy az orrész splittere eltereli a levegőt az első kerekektől, a tetőn végigfutó „csatornák" az autó hátulja felé irányítják a légáramlatokat, valamint  az autó rendelkezik egy kézzel is állítható aktív hátsó légterelővel és egy hatalmas diffúzorral, amely a motor hűtésében is szerepet játszik.

A motorháztető alatt egy 6,5 literes szívó V12-es rejtőzik, amely a plug-in hibrid rendszerrel együtt 1001 lóerővel forgatja mind a négy kereket. Az autóban összesen három villanymotor található: kettő az első tengelyt forgatja, míg a harmadik a nyolcsebességes, duplakuplungos váltóban kapott helyet – mutat rá a Totalcar.hu.

A Revuelto 2 és fél másodperc alatt gyorsul 100-ra, 7 másodperc alatt 200-ra, a végsebessége pedig több mint 350 km/óra. Ha hangtalan siklásra vágyunk, azt is megtehetjük nagyjából 10 kilométer hosszan, ugyanis a hibrid rendszert kiszolgáló 3,8 kilowattórás akkumulátor nagyjából ekkora távra biztosít teljesen elektromos meghajtást.

További újítás a karbonszálas orrész, valamint az összesen tizenháromféle vezetési mód, amelyeknek hála teljesen a kedvünk szerint hangolhatjuk a Revueltót.

A belső tér 70 különböző árnyalatban érhető el, megalkotásakor pedig a fenntarthatóság is fontos szempont volt: a Lamborghini új, hatékonyabb gyártástechnológiákat vezetett be, bizonyos elemek pedig újrahasznosított anyagokból készült poliészter bevonatot kaptak.

A Lamborghini Revuelto az év vége felé érkezik, árakat egyelőre nem tudni.

(Borítókép: Lamborghini Revuelto. Fotó: )