Mi a hasonlóság a Halálcsillag, a Real Madrid és a NASA között? Mindegyik saját tematikájú órával rendelkezik. Alább bemutatunk 3+1 galaktikus karórát!

1. Omega Speedmaster Moonwatch Professional

1969. július 20-án nemcsak Neil Armstrong és Buzz Aldrin lépett a Holdra, hanem egy Omega Speedmaster Professional is. A svájci luxusóra gyártó vállalat karórája külsőleg az 1960-as évek óta változatlan, eredeti szériájának darabjai továbbra is a legideálisabb időmérők űrhajósok és űrturisták számára.

Két éve hétköznapi viseletként is elérhető, 2021-ben ugyanis egy nagyobb frissítésen esett át, így a modern követelményeknek is maradéktalanul megfelel. A kvarcórák, különösen az LCD-kijelzővel rendelkezők ugyanakkor nagyon érzékenyek a hőmérséklet-változásokra, így ezek a darabok kifejezetten nekünk, hétköznapi embereknek készülnek.

Áruk: 2 millió 300 ezer forint

2. Halálcsillag-karóra

Korábban beszámoltunk a svájci Kross Studio történetéről és az általuk legújabban kiadott Trónok harca-kollekcióról. A manufaktúra az internetezők figyelmét először egy Batmobile-órával keltette fel, amelynek sikerét látva a Lucasfilm sem ellenkezett, amikor a stúdiónál elhatározták, hogy egy különleges Star Wars-témájú karórát alkotnak. Így készült el a Halálcsillag-karóra.

Az óra közepén a gyártóra jellemző tourbillon, azaz az óra pontosságáért felelős szerkezet egy Halálcsillag formájú váz alatt forog. A pusztító fegyver miniatűr változatát ugyan lézerrel vágták ki, de így is hatalmas munka volt a megalkotása: a programozók 260 ezer 328 sor kódot pötyögtek be, a gépek pedig 483 műveletet végeztek el, mielőtt megszületett a 45 milliméter átmérőjű számlap dísze.

A különleges galaktikus órából mindössze tíz darab készült, egyenként 150 ezer dollárért, mai árfolyamon 46,2 millió forintért adták el azokat a készítők.

3. Xeric Trappist-1 NASA Edition James Webb

A Trappist-1 rácsa egy kupolára hasonlít és azt az érzést kelti, mintha egy távcsőn keresztül tekintenénk az űrbe. Nem véletlen, hogy az időmérőt az utóbbi évek legfontosabb NASA-projektjéről nevezték el. A James Webb-űrtávcső a valaha épített legjobb űrteleszkóp, amely átvette a Hubble helyét.

A Trappist-1 szerkezetében két „bolygó” is helyet kapott, amelyek az időmérést segítik: a belső planéta az órát, míg a külső égitest a perceket mutatja, mindeközben mindkét bolygó a központi tengely körül kering. A csillagkép-szerű másodpercmutató az óraszámlap fölött halad, hasonlóan ahhoz, ahogy az üstökösök suhannak át az éjszakai égbolton. Az óralap hátoldalán az Apollo 11 küldetés 50. évfordulója alkalmából alkotott embléma gravírozott mása látható.

Az óra alapja rozsdamentes acél, az ikonikus kupola formát pedig az eredetileg a NASA számára kifejlesztett Hesalite-kristályból készítették. Az első holdraszállás fentebb említett évfordulója tiszteletére minden Trappist-1 NASA Edition színváltozatból 1969 darabot készítettek, és mindegyik órát egyedi sorszámmal látták el.

Ár: 103 ezer forint

+1 Real Madrid-karóra

A Bajnokok Ligája rekordgyőztes focicsapatot más néven „Galaktikusoknak” is szokták nevezni. Mi lehetne tehát galaktikusabb óra, mint egy Real Madridos időmérő!  A multifunkciós időmérőt elsősorban gyerekek és nők számára tervezték és a Real Madrid hivatalos weboldalán rendelhető meg.

A rozsdamentes acélból készült óra egy igazi szurkoló számára felbecsülhetetlen értékkel bír.

Kétségkívül remek dizájnt kapott a karóra, amelynek lapja ezüst színű, de a Real Madridra jellemző kék és fehér színek is megjelennek benne. A madridi csapatra akkor aggasztották rá a „Galaktikusok” jelzőt, amikor a csapat elnöke, Fiorentino Perez a világ több sztárjátékosát is a csapathoz csábította.

Ár: 60 ezer 800 forint

Támogatott tartalom.

(Borítókép: Halálcsillag óra. Fotó: Kross Studio)

Marsra magyar! május 2-ától, csak az Indexen.