Az autózás szerelmesei között akadnak olyan milliárdosok, akik bármennyi pénzt hajlandóak megadni egy-egy gyűjtői példányért. Az ilyen megszállott autórajongóknak köszönhető, hogy fennmaradtak igazi ritkaságok, ikonikus gépjárművek. Ezek közül mutatjuk meg a legritkábbakat.

1927-es Bugatti Royale

Az Ettore Bugatti által tervezett Royale a világ legszebb, legnagyobb és legjobb autójának készült, és a legritkábbá is vált: a típusból mindössze 25-öt terveztek gyártani az európai királyi családok részére, ám az 1930-as gazdasági válság keresztülhúzta a számításaikat, és egy uralkodó család sem vásárolt a járművekből. Végül hét példányban gyártották le, közülük egyet maga Bugatti tört össze. 

1953-as Porsche 550 Spyder

Aki eddig azt gondolta, hogy az autóknak nincsen lelke, minden bizonnyal elgondolkodik ennek a versenyautónak a történetét olvasva. James Dean néhai amerikai színész Porschéjáról úgy vélik, el volt átkozva: amerre csak járt, balesetet okozott. A színész ’55 szeptemberében egy autóversenyre tartva frontálisan ütközött, a roncsokat George Barris vásárolta meg tőle. A trélerről legurulva az autó megcsúszott és eltörte az egyik szerelő lábait. Végül az autó alkatrészenként éledt újjá, ám a gépjárművek, amelyekbe a nagyobb darabok belekerültek, idővel mind balesetet okoztak. Ilyen előzmények után Barris úgy döntött, az autót kiállításra adja, de ott is tűz ütött ki. Talán nem véletlen, hogy a baljós paripát a világ legritkább gépszörnyei között tartják számon…

GettyImages-502400250(Fotó: massi67 / Getty Images Hungary)

1957 Jaguar XKSS

Első évjáratában mindössze 16 darab készült ebből a versenyautóból, amely a maga idejében legyőzhetetlennek bizonyult: többször is megnyerték vele például a Le Mans 24 órás versenyét. Az autóból eredetileg 25-öt gyártottak volna, de a Jaguar gyár tragikus tűzesete miatt 9 csak néhány éve készült el. A járművek egyenként 1 millió fontot, azaz 425 és félmillió forintot értek, és azonnal elkeltek.

1970-es Porsche 917

A '70-es években készült 917-es a mai napig minden idők legsikeresebb sportautója, és minden bizonnyal a legismertebb. Ezzel a versenyautóval a Porsche is meg tudta nyerni a Le Mans egyik versenyét, a Le Mans - A 24 órás verseny című 1971-es filmben pedig további népszerűségre tett szert a német autógyártó legendás típusa, amelyet Steve McQueen vezetett a filmben. Kilenc darab 917-es a mai napig a Porsche tulajdonában van, múzeumi darabokként őrzik azokat.

1986 Ferrari Testarossa Spider

1986-ban a Ferrari csúcsmodellje a Testarossa volt. A Fiat cégcsoport vezetője, Gianni Agnelli nyitható tetejű kocsit szeretett volna, amely nem piros, így készült el ez a különleges darab. Mivel Agnelli nevének monogramja, az AG a periódusos rendszerben az ezüstöt jelöli, a jármű ezüstmetál fényezést kapott. Az üléseket sötétkék bőrbe húzták, a motortérben pedig egy V12-es duruzsol. Az autóból mindössze ez az egy példány készült.

(Opumo.com)

(Borítókép: 1953-mas Porsche 550 Spyder. Getty Images)