Egy felmérésből kiderült, hogy melyek voltak a legnépszerűbb autómárkák idén a január-áprilisi időszakban az eladási számokat tekintve. Az első helyen egy japán gyártó végzett.

A Datahouse készített felmérést nemrégiben arról, hogy mely autókból adták el a legtöbbet hazánkban az év első négy hónapjában. A listából kiderül, hogy

a dobogó első helyén a Toyota végzett 14 százalékos piaci részesedéssel, vagyis 5 ezer 416 darab autó eladásával. Ezt követte a Skoda 3 ezer 234 darabbal, a Ford 2 ezer 996-al, a Volkswagen 2 ezer 984-el, míg az éveken át listavezető Suzuki az ötödikre helyre csúszott vissza 7,8 százalékos piaci részesedéssel, vagyis 2 ezer 977 darabbal – mutat rá a Haszon.

Íme a lista:

  1. VOLKSWAGEN db - 2984 - 7,8 százalék
  2. SUZUKI - 2977 db - 7,8 százalék
  3. KIA - 2581 db - 6,8 százalék
  4. DACIA - 1912 db - 5,0 százalék
  5. BMW - 1734 db - 4,6 százalék
  6. MERCEDES db - 1495 - 3,9 százalék
  7. OPEL - 1410 db - 3,7 százalék

Szárnyalnak az új motorok

Az új autók piacával ellentétben az új motorokra rengeteg a kereslet. Összesen 1488 új motorkerékpár kapott rendszámot Magyarországon 2023 első negyedévében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tájékoztatása szerint. Ez az érték 28,4 százalékos, azaz 330 darabos növekedést takar 2022 azonos időszakához képest.

A látványos emelkedés azért is különös, mert jócskán megugrottak az új motorok listaárai, egy-egy modellnél akár évi 10 százalékkal, főleg a korábban az euróval szemben gyengélkedő forint, valamint a motorgyártók áremelése miatt. A piac növekedését többek között az okozhatta, hogy év elejére a világjárvány és az ukrajnai háború miatt kialakult ellátási nehézségeit sikerült kiküszöbölnie a gyártóknak, ez pedig felgyorsította a szállításokat.

A szakértők az erős évkezdet miatt bíznak benne, hogy folytatódni fog a motorpiac növekedése. Az MGE is optimista, számításaik szerint 5 ezer 600 új motorkerékpárt helyezhetnek majd forgalomba idén Magyarországon.

(Borítókép: Férfi egy autóban. Illusztráció: Getty Images)