Strandbelépőkre és az üdülőhelyeken fogyasztott ételekre, italokra is rengeteg pénz megy el, mégis, összességében olyan termékekre tapsolnak el milliárdokat a nyáron, amelyekre nem is gondolnánk, hogy ennyit készek költeni a magyarok.

Friss felmérésben vizsgálta a magyar családok nyári költési szokásait a REGIO JÁTÉK. Mint az a reprezentatív felmérésből kiderült, a hazai famíliák jellemzően 2-5 ezer forintért vásárolnak strandjátékot nyáron. A termékek közül a vízipisztolyok, úszógumik és homokozójátékok a legkelendőbbek, a nyári költések a játékkereskedő egész éves forgalmának közel egyötödét teszik ki. Ez jobbára nemcsak a legnépszerűbb játékoknak, de a medencék utáni keresletnek köszönhető,

amely élvezeti cikkért a tavalyi szezonban összesen több mint 3,5 milliárd forintot fizettek ki a magyar vásárlók.

„Évről évre egyre több játékot vásárolnak a szülők nyáron, tavaly emiatt sokkal nagyobb árukészlettel vártuk a kánikulát. Idén is felkészültünk a nagyjából augusztus közepéig tartó nagyfokú érdeklődésre, ami miatt becslésünk szerint az éves forgalmunk csaknem egyötöde fog teljesülni ebben a szezonban 14 ezer 400 forintos online és 8 ezer 500 forintos áruházi kosárértékek mellett” – árulta el Gyaraki Dávid, a kereskedő cég marketingvezetője. Hozzátette: a vízparti játékok mellett sokan keresik a szabadtéri játékokat, sportszereket, labdákat, az árnyékban töltött órákra pedig a LEGO-t, társasokat és kártyákat.

„Tavaly nyár óta megfigyelhető, hogy sokan egy medencével is fel szeretnék dobni az otthon töltött napokat, akkor több mint 3,5 milliárd forintért értékesítettünk különböző darabokat. Idén is tartja magát a trend, 20 százalékos növekedést várunk ettől a kategóriától” – tette hozzá Gyaraki.

Többnyire belföldön üdülnek a magyar családok

A magyarok nyári költéseit, valamint a nyaralási szokásait egyaránt átfogóan vizsgáló kutatás eredményei arra is rámutattak, hogy az idei évben 10-ből 8 kisgyermekes család tervez vakációzni, 60 százalékuk belföldön. A legnépszerűbb úti célok közé tartozik a Balaton-part, Zalakaros, Eger, Hajdúszoboszló és Gyula. Külföldre mindössze a válaszadók egynegyede indul, és a legtöbben Horvátország, Olaszország vagy Görögország felé veszik az irányt.

„Az üdülésen sem maradnak játék nélkül a gyermekek, a legtöbben strandcikkeken kívül plüssöket és kártyát pakolnak be az útra, az utazás idejét pedig mesével vagy egy úti társassal töltik ki” – mondta el a marketingvezető.

A gyermekek összességében az édesanyjukkal töltik a szünidő legnagyobb részét, a gyermekfelügyeletben további segítséget a nagyszülők és a különböző táborok nyújtanak, utóbbiba idén 10-ből mindössze 3 gyermek megy a felmérés szerint. A 4-5 napos sport-, alkotó- és napközis táborok a legnépszerűbbek a válaszadók körében, ezekre a szülők többsége, pontosabban 52 százaléka 25-50 ezer forintot szán, és további 2-5 ezer forint zsebpénzt.

A nyári szünetben a gyerekek legkedvesebb elfoglaltságai között toronymagasan a strandolás és a játszóterezés vezet, de minden második gyerek szeretne minél többet kirándulni is.

Íme a top 5 játék-kategória áruházi vásárlás esetén

  1. LEGO
  2. Társasjáték, kártya
  3. Strandjáték, medence
  4. Játékautó, jármű
  5. Kreatív, fejlesztő játék

Íme a top 5 játék-kategória online vásárlás esetén

  1. Szabadtéri játék
  2. Strandjáték, medence
  3. Sportszer, labda
  4. Kreatív, fejlesztő játék
  5. Játékfigurák

(Borítókép: Elszálló bankjegyek. Illusztráció: Getty Images/Giphy)