Bitter József nem véletlen próbált szerencsét külföldön: szeretett volna meríteni idegen kultúrából, hogy később sikeres vállalkozást építhessen. Persze eleinte kénytelen volt fenntartani magát valamilyen munkából, de már ekkor sem volt „büdös neki a munka”.
2006-ra Dublinban végigjártam a kétkezi melósok útját, voltam takarító, festő, sőt kerékbilincselő is.
Igyekeztem a nyelvtanulásra, a hasznos infókra és értékes emberekre helyezni a hangsúlyt, illetve meríteni az idegen kultúrából. 2007-ben létrehoztam egy vállalkozást, ami 2008-ban már tönkre is ment. Elkezdtem kutatni az okokat és fejleszteni magam, hogy mit rontottam el, miért nem sikerült” – mondta Bitter, aki 2010-ben figyelt fel a kriptovalutákra.
„Mindig kritikus voltam a jelenlegi pénzügyi rendszerrel szemben, és több olyan nemzetközi csoporthoz csatlakoztam, amelyeknek a tagjai ezen témák elismert szakértői voltak és alternatív pénzügyi megoldásokkal foglalkoztak, mint például Robert Kiyosaki. Így találkoztam először a Bitcoinnal valamint az annak alapjául szolgáló blockchain technológiával, amelyekről Max Keiser es Jeff Berwick beszélt nekem még 2010-ben. Úgy gondoltam, hogy ha ez valóban elterjed, akkor itt a megoldás a pénzügyi függetlenségre, tehát arra, hogy a saját vagyonát mindenki maga kezelje és senki másnak ne legyen hozzáférése vagy kontrollja felette” – fejtette ki Joe Bitter, az Allyos nevű startup egyik alapítója.
Joe Bitter kriptovaluta-története mesébe illő: az évekkel ezelőtti óvatos befektetés mára milliárdos tétellé nőtte ki magát.
Az üzletember ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy ez a piac közel sem való gyenge idegrendszerű befektetőknek, ugyanis sokszor 20-30 százalékot is korrigál rövid idő alatt, sokaknak pedig ez riasztó lehet. Noha Joe Bitter már megtehetné, hogy csak a portfóliója hasznát élvezi és nem dolgozik tovább, mégis rátalált útközben egy szerelemküldetés, ami miatt a mai napig kőkeményen dolgozik. Ez pedig az új közösségi platform, az Allyos nevű applikáció.
Az Allyos-on a letöltés után vásárlók, azaz felhasználók regisztrálhatnak, és létrehozhatnak maguknak egy profilt, hasonlóan Facebook-hoz vagy TikTok-hoz. A felhasználók között aktív csevegő felület is található, ami a Space nevet kapta. A platformon vásárlási szándékkal gyűlnek a felhasználók, főleg azért, mert itt mindenki maga döntheti el az árakat, így a legjobb ár garantált.
Az egyik védjegye is a platformnak, hogy az eladó által kínált kedvezmény-összegnek van egy extra, közösségi funkciója is. Ezért is hívják ezt közösségi kedvezménynek
– mondta a társalapító.
(Borítókép: Kriptovaluta. Fotó: Westend61/Getty)