Az autóiparban ritkán látunk olyan különleges darabokat, mint amilyen az Alfa Romeo Navajo. A Bertone által tervezett, az űr világából ihletett szuperautó 1976-ban mutatkozott be a Genfi Autószalonon.
Ez a lenyűgöző koncepcióautó azok között a ritka modellek között szerepel, melyek az ikonikus Alfa Romeo 33 Stradale alapjaira épültek. Ilyen egyedülálló darabok még a Carabo, az Iguana és a Cuneo.
A 33 Stradale gyártása 1969-ben zárult le. Ebből a kivételes sportkocsiból mindössze 18 darabot gyártottak, amelyek az Alfa Romeo formatervezésének egy emblematikus korszakát zárták le. Ezután a dizájnban a szögletes, geometrikus formák domináltak, amelyek a későbbi prototípusokon is megjelentek. Nuccio Bertone a 33 Stradale egy specifikus alvázát (750.33.11-es alváz) használta alapként, amikor az extravagáns Navajo koncepcióját megálmodta.
Az autó formáját átdolgozva és a tengelytávot megnövelve alkotta meg ezt a kompakt, de kényelmes járművet. Még a mai standardok szerint is kicsinek tekinthető: hosszúsága 3,8 méter, szélessége 1,86 méter, magassága pedig 1,05 méter. Az autó súlya 870 kg, tengelytávolsága 2,43 méter. A különös kerékméretek - elöl 235/45 R13, hátul 285/40 R15 - ma már szokatlannak tűnnek.
A hajtást egy 2,0 literes, 230 lóerős V8-as motor szolgáltatja, amely mögött két utasnak is kényelmes helyet biztosít. A műszerfala a korhoz képest innovatív, az analóg órák helyett digitális jelzésekkel. A Navajo igazi büszkesége azonban a külseje: éles, agresszív vonalvezetésű, lapos ék alakú kialakítással, egy állítható hátsó szárnnyal és speciális bukólámpákkal, melyek nem a motorháztetőn, hanem az első kerekek előtt találhatók.
A korabeli koncepcióautók közül a Navajóból sajnos csupán egyetlen példány készült. Az információk alapján az újkori ára 3 millió dollár volt, ami a jelenlegi árfolyamon 1 095 milliárd forintra rúg.
Ezt a különleges járművet időről-időre a világ legexkluzívabb autó-kiállításain csodálhatják meg az érdeklődők.
Forrás: vezess.hu
(Borítókép: Alfa Romeo Navajó. Fotó: Youtube)