Lewis Hamilton 2012 végén igazolt a Mercedes csapatához. Akkor sokan kicsit Å‘rültnek tartották az egyszeres világbajnokot, hogy otthagyja a McLarent az akkoriban középcsapatnak számÃtó Mercedesért.
Az azóta eltelt több mint tÃz év viszont igazolta, hogy a mára már hétszeres világbajnok jól döntött, de ez már látszott az elsÅ‘ évében is. Hamilton ugyanis elsÅ‘ Mercedeses szezonjában képes volt megnyerni egy futamot, ráadásul pont a Magyar NagydÃjon jött össze neki az elsÅ‘ siker.
A következő hónapban ezt a futamgyőztes Mercedest, a W04-et vásárolhatja meg az a rajongó, aki elég gazdag hozzá.
Sok szempontból különleges konstrukció a W04, többek között azért is, mert ez az elsÅ‘ modernkori autója a Mercedesnek, mellyel visszatérése után több futamon gyÅ‘zött egy szezonon belül, miután Nico Rosberg kétszer nagydÃjat is behúzott vele.
Ráadásul ez az autó volt az utolsó, ami még 2,4 literes, nagyjából 750 lóerÅ‘s V8-as hajtáslánccal rendelkezett, mielÅ‘tt 2013-ban leváltotta volna ezt a motort a V6-os. A V8-as motor teljesÃtményét pedig a versenyzÅ‘k által manuálisan beosztható, egy körön legfeljebb 6,6 másodpercig 80 lóerÅ‘s plusz teljesÃtményt biztosÃtó mozgásienergia-visszanyerÅ‘ rendszer (KERS) egészÃti ki.
Az RM Sotheby’s – amely eladásra kÃnálja az autót – szóvivÅ‘je hangsúlyozta, hogy ritkán kerülnek kalapács alá a német gyártó versenyautói, mert gyakorlatilag az összes autó Hamilton, a Mercedes vagy annak tulajdonosa és vezérigazgatója, Toto Wolff tulajdonában van.
Hamilton legendás autóját a Las Vegas-i NagydÃj elÅ‘tt fogják elárverezni. A becslések szerint 10-15 millió dollárt is kiadhatnak majd a rajongók az autóért, ami 3,5 és 5,5 milliárd forint körüli árat jelent, ami még nem is lenne kimagasló ár, ha azt vesszük, hogy egy másik Mercedes, Juan Manuel Fangio 1954-es autója 19,6 millió fontért kelt el, ami akkori árfolyamon körülbelül 7 milliárd forintnak felel meg.
(BorÃtókép: Mercedes W04. Fotó: NorthFoto)