Lewis Hamilton 2012 végén igazolt a Mercedes csapatához. Akkor sokan kicsit őrültnek tartották az egyszeres világbajnokot, hogy otthagyja a McLarent az akkoriban középcsapatnak számító Mercedesért.
Az azóta eltelt több mint tíz év viszont igazolta, hogy a mára már hétszeres világbajnok jól döntött, de ez már látszott az első évében is. Hamilton ugyanis első Mercedeses szezonjában képes volt megnyerni egy futamot, ráadásul pont a Magyar Nagydíjon jött össze neki az első siker.
A következő hónapban ezt a futamgyőztes Mercedest, a W04-et vásárolhatja meg az a rajongó, aki elég gazdag hozzá.
Sok szempontból különleges konstrukció a W04, többek között azért is, mert ez az első modernkori autója a Mercedesnek, mellyel visszatérése után több futamon győzött egy szezonon belül, miután Nico Rosberg kétszer nagydíjat is behúzott vele.
Ráadásul ez az autó volt az utolsó, ami még 2,4 literes, nagyjából 750 lóerős V8-as hajtáslánccal rendelkezett, mielőtt 2013-ban leváltotta volna ezt a motort a V6-os. A V8-as motor teljesítményét pedig a versenyzők által manuálisan beosztható, egy körön legfeljebb 6,6 másodpercig 80 lóerős plusz teljesítményt biztosító mozgásienergia-visszanyerő rendszer (KERS) egészíti ki.
Az RM Sotheby’s – amely eladásra kínálja az autót – szóvivője hangsúlyozta, hogy ritkán kerülnek kalapács alá a német gyártó versenyautói, mert gyakorlatilag az összes autó Hamilton, a Mercedes vagy annak tulajdonosa és vezérigazgatója, Toto Wolff tulajdonában van.
Hamilton legendás autóját a Las Vegas-i Nagydíj előtt fogják elárverezni. A becslések szerint 10-15 millió dollárt is kiadhatnak majd a rajongók az autóért, ami 3,5 és 5,5 milliárd forint körüli árat jelent, ami még nem is lenne kimagasló ár, ha azt vesszük, hogy egy másik Mercedes, Juan Manuel Fangio 1954-es autója 19,6 millió fontért kelt el, ami akkori árfolyamon körülbelül 7 milliárd forintnak felel meg.
(Borítókép: Mercedes W04. Fotó: NorthFoto)