George Lucas egykori, több mint félmilliárd forintot érő Tucker ’48-as autója a Monterey Car Weeken várja új gazdáját.

Nagy az izgalom a Monterey Car Weeken, ahol egy igazi csemege, George Lucas egykori autója, egy 1948-as Tucker ’48 kerül kalapács alá. Ez a csoda, ami csak rövid ideig volt a legendás filmrendező birtokában, most elképesztő összegért, akár 728 millió forintért (2 millió dollár) is új gazdára találhat.

A Broad Arrow Auctions árverez el egy Tucker ’48-at a Monterey Jet Centerben tartott autókiállításon, és ez az autó tényleg mindenkit lenyűgöz. Nem csoda, hiszen mindössze 51 darab készült belőle, és minden egyes példány egyedi sajátosságokkal bír. 

Preston Tucker, egy amerikai autótervező, aki forradalmi ötleteivel próbálta megváltoztatni a 40-es évek autóiparát. Csapatával egy új típusú családi autót, a Tucker ’48-ast álmodták meg, amely számos különleges biztonsági funkcióval rendelkezett.

Ezek közé tartozott a külön nyíló szélvédő, a kormánymozgást követő középső fényszóró, és a párnázott műszerfal. Ezek az innovációk azonban csak kezdet voltak: minden Tucker ’48 egyfajta kísérleti prototípus volt, tele egyedi megoldásokkal és szokatlan megvalósításokkal, amelyeket a teljes gyártási folyamat előtt teszteltek.

George Lucas volt a következő tulajdonos, aki az autót mindössze 21 560 kilométerrel szerezte meg, bár felújításra szorult. a producer sok éven át a Skywalker Ranch-en tartotta ezt a Tucker ’48-as autót, és egy másik Tuckert is. Végül 2005-ben eladta az egyiket. (A Broad Arrow aukciósház szerint Francis Ford Coppola is birtokol két Tuckert.)

Az autó eladása óta átfogó restauráláson esett át, amely magában foglalta a karosszéria és fényezési munkákat is, amiket a Bata Mataja’s BAD Company végezett el Kalifornia, Sun Valley városában. Martyn Donaldson, a jól ismert Tucker-szakértő és az Amerikai Tucker Automobile Club történésze, négy éven át végzett kiterjedt mechanikai és elektromos munkálatokat az autón – írja Robb Report.

Ezekről a különleges autókról a szakértő azt mondja:

Nem különösebben jó autók, de érdekesek.

Mivel sosem jutottak el a sorozatgyártás szakaszába, egyes alkatrészeik, mint például a kormányelemek, bronzból készültek, amit nagy mennyiségben előállítani nem lett volna gazdaságos. Valójában mindegyik autó egyfajta kísérleti prototípus volt, így nincs két teljesen azonos példány. Mindannyian egy nagyszabású kísérlet részei voltak.”

Martyn Donaldson, a Tucker-szakértő szerint a vezetési élmény meglepően jó. 

„Az autók kényelmesen vezethetők, hiszen egy könnyű alumínium repülőgépmotor található az autó hátsó részében” – mondja.

Vezetése hasonló élményt nyújt, mint egy nagy Porsche 911-esé.

Ez a korai példány, amely kiváló állapotban van és fontos eredettel bír, a becslések szerint akár 728 millió forintot (2 millió dollárt) is érhet.

(Borítókép: George Lucas egykori Tucker ’48-asa. Fotó: Youtube)