Nyáron sokak számára a világ egyik legidegesítőbb jelenségévé válik a Facebook: ilyenkor előtűnnek olyan személyek az ismerősi körből, akik a nyaralásuk minden egyes másodpercét megosztják a világgal, teletömik az üzenőfalat tengerparton fetrengős, gumimatracon koktélozós, bikinis, víz alatt készült fotókkal, tökéletesen habzó sörökkel és cappuccinókkal a pálmafák árnyékából, lazán odavetve, hogy ilyen egy átlagos kedd délelőtt a Maldív-szigeteken. 

Ilyenkor a munkahelyen suttyomban facebookozó közösség pedig diszkréten ökölbe szorítja a kezét, majd továbbteker, hátha talál valamit, amitől nem robban fel az agya három másodpercen belül. De nem talál. Alig várja, hogy eljöjjön az ő pillanata, és kellőképp dokumentálhassa a saját szabadságát, revansot véve az irritálóan jól szórakozó ismerősein, hogy végre ne más, hanem ő lehessen az az irritálóan jól szórakozó ismerős.

Persze vannak, akik azt állítják, hogy ők nem ezért csinálják, csak egyszerűen szeretnék megosztani szeretett ismerőseikkel, hogy nekik milyen jó. Reményeik szerint az ismerősök lelke ettől megtelik gyönyörrel, melegséggel és elégedettséggel, majd őszintén szívecskézik és lájkolják a nyaralós posztokat óraszám. De vajon tényleg őszinték? Hát, baromira nem. Legalábbis az emberek nagy százaléka ilyenkor konkrétan hazudik. (A többieket meg az egész témakör totálisan hidegen hagyja - na ők alighanem a sosemposztolók). 

Az Aviva életbiztosító egy nemrégiben készült tanulmányában azt állítja ugyanis, hogy 2000 megkérdezett főből 73 százalék bevallottan idegösszeomlást kap attól, ha egy Facebook- vagy Instagram-ismerőse nyaralós képekkel szórakoztatja őt (a legidegesítőbbek állítólag a tengerparton lefotózott lábfejek). Az alanyok 44 százaléka állítólag csak a közeli barátokat és a családot akarja informálni arról, hogy hogy érezte magát, 21 százalék elismerte, hogy büszkélkedni akar a nyaralós képeivel, 10 százalék pedig vállalta, hogy igenis más emberek irigységére apellál. 

A biztosító szerint az öt legelterjedtebb nyaralási fotó a következőkről készül:

  • kilátás az erkélyről
  • kulturális és városnézős pillanatok
  • az első koktél
  • ismeretlen helyi emberek,
  • kutyák, macskák.

Adam Beckett, a tanulmány vezetője a következőképp fogalmaz ebben a kérdésben:

A legtöbb ember számára a nyaralás a pihenésről, kikapcsolódásról szól, arról, hogy szüneteltesse az élete megszokott dolgait. Viszont úgy fest, a közösségi médiában szinte senki nem akar szünetet tartani. 

Na és mi jellemző önre?

Forrás: NYPost

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
A nyaralós fényképei eléggé idegesítenek másokat

Ha hihetünk ennek a felmérésnek, amely szerint a Facebook-közösség ilyenkor mély ellenszenvet érez ön iránt. Ahogy ön is irántuk.

244 · Aug 03, 2017 02:50pm Tovább a kommentekhez
Facebook Comments