Véget ért az augusztus, sokan már alig várták, hogy kötött pulóvert húzhassanak, és a takaró alá kucorodva nézzék kedvenc sorozataikat egy bögre forró tea mellett. Mások azonban abban reménykednek, hogy néhány hétig még élvezhetik a nap meleg sugarait, közben pedig akarva akaratlanul is eszükbe jut, milyen csodás nyaralás van a hátuk mögött. A strandkedvelők azonban mind egyetérthetnek abban, hogy a hűs vízparton is akadnak olyan dolgok, amelyek megnehezítik az önfeledt pihenést.

Gyorsan beszaladok a tengerbe... vagy mégsem

Aki valamelyik trópusi országot választja úti céljának, valószínűleg alig várja, hogy megmártózhasson a hűvös, kék habokban. Ez azonban nem mindig olyan egyszerű, amilyennek első blikkre tűnik. Hiszen a tenger partja sokszor kavicsos, így még akkor is nehézkes lehet megközelíteni a vizet, ha előtte gondoskodtunk megfelelő úszócipőről. Hát még akkor, ha erről megfeledkeztünk. A be és a kimenetel is meglehet, hogy hosszú perceket vesz igénybe, és felszisszenésekkel párosul.

Homok mindenhol

A szerencsésebbek homokos tengerparton sütkéreznek, ám ez sem fenékig tejfel. Bár kényelmesen tudjuk megközelíteni a kristálytiszta vizet, amikor visszaindulunk a nyugágyunk felé, meggyűlhet a bajunk a homokkal. Mivel vizes, megtapad a talpunkon és a lábunkon, amíg pedig meg nem szárad, esélyünk sincs megszabadulni tőle. Nem beszélve arról, amikor megpróbálunk csak úgy leülni az apró szemcsékkel borított földre.

Váratlan nudisták

Nem mindenhol készítik fel arra a turistákat, hogy éppen egy nudista strand felé tartanak. Ha pedig nem célzottan választottuk ezt a célt, kellemetlen meglepetésekben lehet részünk. Ha korán érkezünk, akár el is bóbiskolhatunk a napon, hogy aztán lógó ajándékcsomagokra keljünk. Akkor főleg kényelmetlen a helyzet, ha gyerkőccel érkezünk.

Sárga karmok a medence szélén

Bár a szomszéd nyugágyra áttekintve is kellemetlen hasonlót látni, a medencében sütkérezve lehet, hogy az egész ott tartózkodástól is elmegy az ember kedve. Sajnos szinte minden strand állandó látványosságai az elsárgult, ferdére nőtt körmök, amelyről a tulajdonos nem vesz tudomást, de rajta kívül szinte mindenki, aki csak rápillant.

A tenger messzebb van, mint hinnénk

Az áhított vízpart közelségéről néha hajlamosak vagyunk megfeledkezni. Miután rákeresünk, meglátjuk a lélegzetelállító, türkizkék víztükröt, és máris útnak indulunk, hogy felkutassuk. Azzal azonban sokan nem számolunk, hogy az út során esetenként hegyeket is meg kell másznunk, ami a fülledt 40 fokban nem éppen kellemes.

Sziklák és hullámok

Elsőre izgalmasnak tűnhet, de ahol sziklás a part, ott erős hullámzás esetén meglehetősen veszélyes lehet a tengerből való távozás. A beugrás és az úszás még esetleg kivitelezhető, amikor azonban kellőképpen elfáradunk ahhoz, hogy visszainduljunk a szárazföldre, nem a legkellemesebb élmény attól rettegve iszkolni a part felé, hogy egy erősebb hullám talán hozzávág minket az sziklákhoz.

Otthon felejtett napvédő

Bár van, aki nem használ, azt mind tudjuk, hogy erősen javasolt, főleg ha trópusi országokban nyaral az ember. Néhányan csak legyintünk, ha elfelejtjük magunkkal vinni, azonban sápadtabb társaink inkább fájdalmas sérülésekkel távoznak majd a nap végén, mintsem bronzos barnasággal.

Váratlan tömeg

Általában számítani lehet arra, hogy az általunk kinézett parton hemzsegnek majd a turisták, végül azonban gyakran sokkal többen lesznek, mint amennyire felkészültünk. Ilyenkor vagy a saját törülközőjét teríti le az ember, amíg fel nem szabadul egy-egy nyugágy, vagy morcosan visszafordul, hogy a szálloda medencéje mellett hűsölhessen.

medúzainvázió

A gyöngyöző vizet látva gyakorta elfeledkezünk arról, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, akik szívesen megmártóznánk benne. Ezek a kisebb-nagyobb, időnként színes élőlények ugyanis a halakkal ellentétben nem feltétlenül úsznak arrébb az utunkból, hanem inkább megcsípnek. Ez pedig semmiképp sem kellemes élmény, hát még akkor, ha allergiás reakciót okoz.

Mindezek persze nem szabad, hogy kedvünket szegjék egy nyaraláson. Bár az idei nyár véget ért, azért év közben is lesz alkalom, amikor meleg helyekre utazhatunk. Addig is azonban érdemes ráhangolódni az őszre, ugyanis 2020 nyara még messze van.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
9 kiábrándító dolog, amivel a strandon találkozhattunk

A nyaralásra visszatekintve vannak kellemetlen emlékei is? Ez a 9 dolog például elég lohasztó tud lenni.