A 2004-es kampány célja a betegek és az orvosok közötti távolság, azaz a kommunikációs akadályok áthidalása; a szexuális zavarok - köztük a merevedési zavar - időbeni felismerése, diagnosztikája és sikeres kezelése érdekében. A szexuális problémák feltárásához szükséges kényes kérdések megvitatásában gyakran segítség lehet az anonimitás. Ennek jegyében az idei évi kampány szlogenje: "Emelje fel a kagylót!".
A kampány idei törekvése az anonim segítségnyújtást és tájékozódást helyezi a középpontba: az első lépés megtételében sokat segít az információszerzésre adott lehetőség, hiszen a statisztikák is rámutattak, hogy a probléma felismerése és az orvosi segítségkérés között gyakran akár 1-2 év is eltelhet.
Világszerte több mint 140 millió ember szenved szexuális problémáktól, Magyarországon több, mint félmillió férfit érint a merevedési zavar, akik közül mintegy 50 ezren részesülnek kezelésben. Az orvosi gyakorlat rámutat egy fejlődő tendenciára, miszerint egyre több férfi keres megoldást a problémájára, de sokaknak még mindig nincs lehetősége, vagy nem mer közvetlen orvosi segítséget kérni, ezért főként értük, de nem csak nekik szól a Sexual Awarenes Week.