A 15 éven felüli osztrákok 52 százaléka ajándékozza meg a számára kedves személyt Valentin-napkor. Átlagosan fejenként 21 eurónyi (több mint ötezer forintnyi) összeget számítva, ez azt jelenti, hogy Ausztriában a Valentin-nap kapcsán 73 millió eurós kereskedelmi forgalmat bonyolítanak le az üzletek.

Nem igazán meglepő az a körülmény, hogy főleg férfiak (55 százalék) készülnek ajándékkal meglepni kedvesüket, és fejenként körülbelül 24 eurót szándékoznak erre a célra kiadni. A nőknek ellenben 49 százaléka nyúl ilyenkor a pénztárcájához, hogy 18 eurónak megfelelő összegért ajándékot vásároljon a szeretett férfinek.

A Valentin-nap, és ezzel együtt a bevásárlási láz megszállottjai Ausztriában elsősorban fiatalok, akiknek részaránya a 15 és 29 év közötti korosztályban a legmagasabb, 56 százalék. A leggavallérosabbak azonban a 30-39 év közöttiek - ők fejenként 27 eurót hajlandók ajándékra költeni. Ami pedig az ajándékokat illeti, az első helyen - 86 százalékkal - a virágok állnak, a további 21 százalékot az édességek tesznek ki.