37 panaszt kapott a méregdrága Jaguar gépkocsi legújabb, "szexuálisan csábító" reklámkampánya miatt a brit hirdetési morál fölött őrködő hatóság, amely a szerdai lapokban közzétett közleményében egyenesen arra a következtetésre jutott, hogy az autóforgalmazó módszerei "házastársi feszültséget válthatnak ki".

A Jaguar forgalmazói a potenciális vásárlóknak küldtek levelet, méghozzá "Ian Major" aláírással a nőknek, és "Elizabeth Jones" néven a férfiaknak, a következő szöveggel: "Mindenkinek megvannak a maga gyengéi. Önt mi őrjítené meg? Talán ha egy másik bőrt érinthetne meg ujja hegyével? Egy hosszú álomtestet? Érzéki hajlatokat? Vagy mély duruzsolás az álma? Vagy inkább egyszerűen az állati erő érzése? Ha így áll a dolog, én pontosan azt tudom adni, ami Önnek kell. A jövő héten küldök egy fotót" - állt a szövegben, amelyet a Jaguar február 14-én, azaz Bálint-napon több száz személynek küldött el.

Egy héttel később ugyanazok a címzettek megkapták a beígért második levelet, a következő felirattal: "Készüljön fel arra, hogy elcsábul!" A boríték belsejében a Jaguar legújabb modelljének, az XKR-nek a leírása volt található.

A Jaguar márka ma az amerikai Ford cég tulajdonában van, s a csábos hirdetés nyomán az Advertising Standards Authorityhoz (ASA), azaz a hirdetései normák betartása fölött őrködő brit testülethez számos tiltakozás futott be. Az ASA közleménye szerint joggal, mert a "szexuális csábképzetet sugalló" reklám "házastársi feszültséget" válthatott ki, vagy a címzettek azt gondolhatták, hogy "zaklatják" őket. A Coventryben működő autógyár képviselői a bírálat nyomán bocsánatot kértek azoktól, akiket "akaratlanul megsérthettek" és ígéretet tettek arra, hogy a jövőben tartózkodnak az ilyesfajta marketingtrükköktől.