horoszkóp

Egyes videojátékok epilepsziát okozhatnak

MTI
MTI
2004.12.23. 09:54

Egyes videojátékok hirtelen magatartás változást, súlyosabb esetben epilepsziás rohamot is kiválthatnak - állítják a Texas Egyetem galvestoni gyermekkórházának kutatói. A kutatók kiemelték, fontos megfelelő távolságot tartani a képernyőtől, a 46 centiméteres vagy annál nagyobb képernyőtől legalább két méternyire, az annál kisebbektől pedig minimum 60-70 centiméterre kell ülniük a játékosoknak.

Az apró villogó fények ugyanis rohamot válthatnak ki az arra hajlamos gyermekekben. Mivel nem lehet megmondani, hogy melyik gyerek tekinthető különösen érzékenynek, fokozott óvatosságra van szükség azoknál, akiknek csecsemő vagy kisgyermek korukban akár csak egyszer is volt már lázrohamuk vagy epileptikus görcsök.

A villódzó fények hatása sötétben sokkal kifejezettebb, ezért lényeges, hogy a játék közben ne kapcsolják le a lámpát. Lényeges továbbá, hogy a gyerekek ne üljenek órákon át egyvégtében a képernyő előtt, érdemes egyórányi játék után 15 perc szünetet tartani, és átváltani egy másfajta tevékenységre.

A gyártók minden játékon feltüntetik, hogy melyik korosztály számára készült. Célszerű ezt is betartani.