A Barbie a Bratz megjelenéséig a világ játékbaba piacának 90 százalékát uralta, a Bratz azonban néhány év alatt ennek 30-35 százalékát szerezte meg. 2005-ben ugyan még Barbie-babákból adtak el többet, de karácsonykor már jobban fogyott a Bratz. "Itt az ideje, hogy Barbie nyugdíjba menjen" - mondta Isaal Larian, a Bratz-ot gyártó MGA Entertainement igazgatója. "Lehet, hogy Bratz végleg elgyengítette Barbie-t" - vélekedett Hal Diamond, a Standard and Poor's nemzetközi hitelminősítő intézet elemzője is.
A Barbie mindenesetre nem hagyja magát: 2002-ben piacra dobta a maga nagyfejű babáit, ám azok annyira hasonlítottak a Bratz-játékokra, hogy az MGA tavaly beperelte érte a Mattelt, amely azt reméli, hogy a nemrég újrafazonírozott Ken, Barbie párja visszahódítja majd a kislányok szívét.