Veszélyben a Barbie-baba, a kislányok ugyanis egyre inkább a nagyfejű, csibészes külsejű Bratzot választják. A világ leghíresebb babájának eladási mutatói már 2003-ban is csökkentek, a 2005-ben azonban jelentősen, 13 százalékkal, vagyis 417 millió dollárral esett vissza a gyártó Mattel cég forgalma. A visszaesés oka minden kétséget kizáróan a piacon 2001 óta jelen lévő Bratz-baba. A Bratz bábuk szándékosan aránytalan nagy fejükkel és túlméretezett szemeikkel a japán manga-képregények figuráira emlékeztetnek.

A Barbie a Bratz megjelenéséig a világ játékbaba piacának 90 százalékát uralta, a Bratz azonban néhány év alatt ennek 30-35 százalékát szerezte meg. 2005-ben ugyan még Barbie-babákból adtak el többet, de karácsonykor már jobban fogyott a Bratz. "Itt az ideje, hogy Barbie nyugdíjba menjen" - mondta Isaal Larian, a Bratz-ot gyártó MGA Entertainement igazgatója. "Lehet, hogy Bratz végleg elgyengítette Barbie-t" - vélekedett Hal Diamond, a Standard and Poor's nemzetközi hitelminősítő intézet elemzője is.

A Barbie mindenesetre nem hagyja magát: 2002-ben piacra dobta a maga nagyfejű babáit, ám azok annyira hasonlítottak a Bratz-játékokra, hogy az MGA tavaly beperelte érte a Mattelt, amely azt reméli, hogy a nemrég újrafazonírozott Ken, Barbie párja visszahódítja majd a kislányok szívét.