A szülőknek ismét meg kell tanulniuk, hogy arra reagáljanak, amit a gyerek szeretne, mondta Elisabeth Stern, a berlini Max Planck Intézet kutatója a "Geo Wissen" című német folyóiratban megjelent interjúban. Rámutatott: nem kell újabb és újabb ajánlatokkal bombázni a gyereket, amíg azok hasznáról még nincsenek biztos adatok.

Stern elutasította azt is, hogy egészen kicsi gyerekek számára nyelvtanfolyamokat szerveznek, mert szerinte az ilyen gyerekek soha sem fognak rendesen beszélni. A göttingeni agykutató Gerald Hüther úgy véli, hogy a túlzott követelményeket megszenvedi a szülő - gyerek kapcsolat és kötődés. "Aggódva látom azt, hogy a szülő önértékelésének javítása érdekében eszközzé válik a gyerek az extra tanfolyamok révén."

A túlzott elvárások félelmet ébresztenek a kicsikben, hogy nem képesek megfelelni azoknak. Ezt negatív tanulási tapasztalatként raktározza el az agy. Heinz Zangerlen innsbrucki pszichológus a gyerekkor fokozódó kommercializálódását bírálta. Szerinte példéul a bébimasszázs fogalma azt az üzenet közvetíti, hogy "a gyermek egyszerű megérintése is olyan komplex készségeket igényel, amelyek csak különleges technikák elsajátítása révén uralhatók." Feléhívta a figyelmet arra, hogy a nevelés "kiszervezése" - külső szakemberekre bízása - gátolja, sőt, meg is akadályozhatja az intuitív nevelést, ami viszont döntő a gyerek későbbi fejlődése szempontjából.