A vendégeket ma már csak igazi újdonságokkal lehet becsalogatni, retro vagy nagyon modern környezetben, méghozzá elfogadható áron, az éttermek egyre élesedő budapesti versenyében nincs más megoldás - árulta el a biztos receptet az MTI munkatársának az egyik budapesti szálloda most felújított éttermének sztárséfje.
Az étlap divat egyik titka a nem túl sok, de izgalmas, nevében is étvágygerjesztő fogás. Mint mondjuk a "lazacpüré leves szezámos sós pálcával" ami egyébként annyiba kerül, mint másutt egy gulyásleves, csak jobban vonzza az újdonságra vágyókat. A "kis nassok", a japános előételek, mint a csirke yakitori, a főételnek is beillő kencék és érdekes saláták, az olasz bruschetták, crossinik, kencék, pasták, a tenger gyümölcsei valamint a magyar szürkemarha nem hiányozhat a trendi menükártyáról.
A folyami rák és a Szt. Jakab kagyló fekete tonnarelli tésztával ugyanannyiból kihozható és ugyanannyit kell érte fizetni, mint egy nehéz húsételért, de sokan - nemcsak üzletemberek és bankárok - inkább emellett döntenek - árulta el Mózes Péter. A hazai örökzöldek sem hiányozhatnak, de másképpen kell őket kínálni. A "káposztás cvekedlivel töltött kacsa sült almán" árban éppen megfelel egy átlagos másodosztályú étterem fő fogásának. A desszertek között kihagyhatatlan a palacsinta vagy a somlói galuska, mert ezt mindig kérik a külföldiek, de azért legyen egy könnyű "citromos joghurtalagút konyakos bohém meggyel" vagy egy "panna cotta, azaz remegős tejszín puding kékáfonya szósszal". A kreativitás a siker záloga. A szájhagyomány pedig a legjobb reklám - hangsúlyozta Mózes Péter.