Nem újdonság, hogy a gazdag utazók a menetrend szerint közlekedő zsúfolt járatok helyett inkább magánrepülővel járnak, de az akár 800 főt szállítani képes új típusú repülő csodák megjelenésével egy-egy kisebb gép már nem számít igazi státusszimbólumnak.
A Lufthansa Technik nevű német vállalat irodájában éppen ezért egymásnak adják a kilincset a hipergazdag megrendelők, akik csillagászati összegeket is hajlandók fizetni új játékszerükért. A Der Spiegel című német hírmagazin legújabb számában megjelent cikk szerint hamarosan bővíteni is kell a Lufthansa Technik hamburgi gyárcsarnokát, ahol 7000 alkalmazott dolgozik keményen, hogy határidőre repülő palotává varázsolják az Airbus utasszállító gépeit.
A megrendelők legnagyobb csoportja az arab olajsejkek közül kerül ki, utánuk az orosz oligarchák következnek, de gyakoriak a fényűzésben járatos afrikai államférfiak és az info-technológiai iparban meggazdagodott informatikusok. A nagy filmsztárok és zenészek közül azonban csupán néhányan engedhetnek meg maguknak szárnyas óriáspalotát, mint például Madonna vagy a képzett pilóta John Travolta, aki decemberben a floridai villája mellett épített két kilométer hosszú kifutópályáról saját kezűleg vezette magán-óriásgépét Rómába Tom Cruise és Katie Holmes esküvőjére.
"Finom kis piac ez" - mondta Walter Heerd, a Lufthansa Technik értékesítési igazgatója - és hatalmas összegek cserélnek rajta gazdát: a gépek alapára 150 millió euró, azaz 38 milliárd forint körül mozog, és ehhez jön még a berendezés költsége, ami még akár 50 millió euróval megtoldhatja a végösszeget.
Kathrin Impelmann, a bútorokért és a faburkolatokért felelős munkatárs például elmondta, hogy a legújabb divat a csak Dél-Ázsiában beszerezhető ambonia-erezetű burkolat, amelynek négyzetmétere 900 dollárba, azaz 175 ezer forintba kerül, egy gép teljes belső burkolásához pedig 10 ezer négyzetméternyi anyagot használnak fel.
A megrendelők kívánságai rendkívül változatosak és érdekes kulturális sajátosságok is kiolvashatóak belőlük: a muszlim hívők például gyakran műholdas helyzet-meghatározó berendezést rendelnek az imaterembe, hogy mindig Mekka felé fordulva tudjanak imádkozni, az afrikaiak kedvelik a gazdag aranyozást és a ragadozó nagymacskák prémjét, de nem ritka az olyan kuncsaft sem, aki szívműtétek elvégzésére is alkalmas műtőt építtet repülőjébe.
A nagyjából 600 négyzetméteres lakterű repülő palotákban az ablakokon kívül semmi nem emlékeztet arra, hogy repülőgépen tartózkodik az utas, mert a falak egyenesek, a belmagasság hatalmas, és az emeletes szerkezetnek köszönhetően az otthon megszokott rendet is be lehet tartani: a ház ura és vendégei nyugodtan tölthetik az időt az emeleti lakosztályban, míg a szakácsok, inasok, orvosok, edzők, sofőrök és testőrök a "földszinti" kabinokat foglalják el.