Üveggyöngyök, strasszok, aranylevélkék, brossok ezüstös festékek, gyémántok, szalagok és tollak - mindezek nem egy divatbemutató kellékei, hanem virágkötőké. A Holland Virágiroda trendje szerint a virágkompozíciók barokkos túlzásai között polgárjogot nyertek a luxust jelképező kiegészítők.

Csillogás - ez a jelszava a divatot diktáló holland virágkötőknek. Azt azonban ők sem gondolják komolyan, hogy trendjüket világszerte követik a szakma legjobbjai: úgy van ez, mint a francia szalonok haute couture divatbemutatója - sokaknak tetszik, de kevesen hordanák a fantáziadús modelleket.

Ami a hétköznapi virágtrendbe ebből leszűrődik, az a kellékek megváltozása, szolid alkalmazása. A vékony macifüvekre eddig is gyakran fűztek pici gyöngyöket, de ezek inkább menyasszonyi és más alkalmi csokrok esetében voltak jellemzők. A levelek fényesítése céljából szinte minden virágkötő alkalmaz sprayt.

A virágok közül változatlanul a rózsa a kedvenc. A hollandok által favorizált tubarózsa Magyarországon még ritkán vásárolt fajta, a lepkeformájú orchidea pedig inkább a tehetős lakásbolondok kedvenc cserepes növénye.

Magyarországon éppen a legszürkébb évszakban, télen vásárolnak kevés virágot, holott a friss vágott virágból kötött csokrok (nem a lakásban elburjánzó és az ott lakókat szinte "elnyomó" cserepes szobanövények) segítenek a depresszió és a téli fáradtság elleni küzdelemben. A szép virágok látványa felvidít, elűzi a stresszt és ezzel erősíti az immunrendszert. Mindennek azonban akadályát képezik a magas árak és a nehezen változó vásárlási szokások is: az emberek nagy része Magyarországon nem saját magának vesz virágot.