Az egyik világhírű kozmetikai márka nevében háromezer nőt kérdeztek meg arról tíz különböző országban, hogyan vélekednek magukról. Mint kiderült, a nőknek csupán 2 százaléka tartja magát szépnek. Az alacsony önbecsülés befelé fordulást, a normális élettől való visszavonulást és energiaveszteséget eredményez.
A médiának és a mindennapi hatásoknak köszönhetően a lányok, bárhol is éljenek a világban, soványabbak, magasabbak, szőkébbek és nagyobb mellűek akarnak lenni. A márka azért hozta létre önbecsülési alapját, mert felmérésük szerint a nők fele undorral gondol a saját testére.
Egy angol egészségügyi felmérést idéz a cég honlapja, amely szerint a médiában megjelenő modellek és színésznők testén körülbelül 10 százalékkal kevesebb zsírmennyiség van, mint egy egészséges nőn. Miközben a tizenéves lányoknak csupán 19 százaléka túlsúlyos, 67 százalékuk gondolja úgy, hogy fogynia kellene.
Különösen érdekes és megdöbbentő egy másik angliai felmérés eredménye, amely szerint azon lányok közül, akik nincsenek megelégedve a testükkel, minden tízből kilenc úgy gondolja, az anyjának nincs jó alakja.
A márka vezetői ezért vezették be, hogy nemcsak tökéletes alkatú manökeneket és színésznőket kérnek fel modellnek, hanem átlagos alkatú, hétköznapi civil asszonyokat és lányokat, és hogy egyes médiákban olyan rovatokat támogatnak, amelyekben normális alkatú, de nem tökéletes szépségeket mutatnak be, akik elégedettek magukkal.
Csak így érhető el, hogy a mai nők is megszeressék a testüket, amely magabiztosságukat és karrierjüket befolyásolhatja.