Virágos popsi, levendulás nyak
A bébiparfümöket általában baba-mama parfümként tüntetik fel, nyilván kihasználva az anya és gyermeke közötti szoros köteléket. Ezek a parfümök többnyire alkoholmentesek, babaolaj illetve levendula illatúak. Magyarországon egyelőre két nagyobb márka terjedt el, a Burberry és a Bulgari. Mindkét márka komplett ápoló szettel van jelen a piacon, a parfüm mellett gyártanak, habfürdőt, sampont, testápolót és bébi masszázsolajat is. A parfümök ára cseppet sem olcsóbb, mint a felnőtt parfüm, egy 100 ml-es Bulgari 8420, egy ugyanilyen kiszerelésű Burberry pedig 8000 Ft-ba kerül. A Bulgari testápolóért 5200 a tusfürdőért 4400 forintot kell fizetni annak, aki kínjában nem tudja, mit vásároljon gyerekének. Az eladók felvilágosítása szerint gyakori, hogy ajándékba veszi ezeket a termékeket, de még gyakoribb, hogy a szülők gyerekkel együtt érkeznek, vagy nekik vesznek parfümöt.
Az olcsó ciki
Budapest egyik legnagyobb parfümériájában az eladók nem tudtak arra a kérdésre válaszolni, hogy hány éves, vagy hónapos kortól lehet alkalmazni ezeket a kozmetikumokat, de abban mindannyian buzgón egyetértettek, hogy az egészségre és a baba bőrére cseppet sem károsak. Egy másik parfümériában az eladók azt válaszolták, hogy a szülők már egészen kis gyermekeknek is vásárolják a parfümöket, de ők két éves kor alatt nem ajánlják. Az említett két márka mellett kifejezett gyermekkozmetikumok gyártására szakosodott a Giorgio Janike, de ez a parfüm a 2300 forintos árával az eladók szerint "nem annyira felkapott". Népszerű viszont a szintén kizárólag gyermekparfümöket gyártó Kaloo, olyannyira, hogy az egyik parfümériában hiány volt ebből a márkából. A díszdobozban, plüssfigurával együtt árult Kaloo bébiparfümök ára 5800 forint. A plüssválaszték viszont nem túl széles, a Kaloo ugyanis csak medvéket és nyulakat gyárt.
Barbie örök
A nem kifejezetten bébi-, hanem úgynevezett gyermekparfümök már inkább édeskés, vagy gyümölcsillatúak, ezek ugyanis már a kislányok érzékszerveire kívánnak hatni. A Barbie elképesztő kollekcióval támadja le a gyerekeket: parfüm mellett a kozmetikumok teljes tára megtalálható kínálatukban, még a dekorkozmetikumok néhány fajtája is. Emellett sikerült talán a legvisszataszítóbb csomagolásban árulni termékeiket, az új Barbie kollekció illatos kislány-tusfürdőjét például egy mobiltelefon formájú flakonban; másfél decit 1070 Ft-ért. A Barbie Summer Fun nevű kislányparfüm ára 4900 forint.
Számos cég, például a Givenchy vagy a Dior a női illatok hígított változatát árulja gyermekparfümként, hogy a kislányok hasonlítani tudjanak anyukájuk illatához. A kisfiúk itt nem számítanak olyan komoly célcsoportnak, egyelőre csak Action Man-es tusfürdővel támadják őket. Nálunk emellett még az Avon próbál piaci részesedést szerezni a gyermekkozmetikumok terén, de akinek nem elég az itthoni gyér kínálat, interneten rengeteg bébiparfümöt illetve kozmetikai terméket rendelhet 5 és 60 dollár közötti áron.