A kozmetikai sebészet arra is szolgál, hogy a páciensek fiatalabbnak érezzék magukat – jutottak erre a következtetésre a világ 42 országban végzett nagyszabású felmérést értékelő szakemberek. Az AC Nielsen nemzetközi piackutató cég a vizsgálattal kimutatta többek között, hogy az amerikaiak 60 százaléka úgy véli, amikor a hatvanas éveikben a „második középkorukat” élik.
A jó fizetés fiatalít
Úgy tartják, az egészséges életmódnak, a tudatos táplálkozásnak, a magasabb fizetésnek mind köze van ahhoz, hogy fiatalabbnak érezzék magukat, ám a megkérdezettek zöme mégis úgy tartja, a fiatalítás fő eszköze a plasztikai sebészet. Az esztétikai beavatkozásokat illetően az oroszok járnak az élen, a megkérdezettek 48 százaléka szimpatizál a plasztikai műtétekkel. Az írek egyharmada, az olaszok és portugálok 28 százaléka és az amerikaiak, franciák, britek egynegyede hagyatkozna plasztikai sebészre.
A legnépszerűbb beavatkozások a ránctalanító Botox-injekció és a zsírleszívás, amelynek előnye, hogy a kezelés rövid ideig tart, bár a válaszadók a gyógyulási időre nem tértek ki.
A fiatalítás mára dollármilliárdos bevételt termelő iparág lett, és a szépészeti cégek egyre speciálisabb termékekkel állnak elő. Egy francia vállalat az év elején olyan sprayt dob piacra, amely állítása szerint megvédi a bőrt a mobiltelefonok és egyéb elektromos berendezések, így a laptopok káros sugárzásaitól. A sprayt azzal reklámozzák, hogy olyan molekulákat tartalmaz, amelyek a tenger alatti vulkánok közelében élő mikroorganizmusokból származnak, illetve olyan növényekből, amelyek szélsőséges körülmények között élnek, például Szibériában