bele is szerettem a vezetésbe,
tulajdonképpen olyan, mintha oda ragasztottak volna a kocsi üléséhez, és azóta nem tudnék felállni. Én vagyok az a típus, aki még a vécére is autóval megy".
|
"Régóta tudtam, hogy ralizni szeretnék. 2003-ban kaptam versenyzői engedélyt a másodosztályba, itt egy Suzukival indultam, a Magyar Suzuki Kupában. Az évad minden versenyén elindultunk és célba is értünk, ez volt a lényeg. Utána viszont nem sikerült szponzort szerezni, így az idei évet szinte teljes egészében szponzor-vadászattal töltöttem. Végül rendkívüli szerencsém volt, mert egy olasz csapat, - Olaszországban sokkal nagyobb hagyománya van a női ralinak, van például női bajnokság is, -
éppen egy női csapatot keresett itthon,
így megtaláltuk egymást. Nekem a navigátorom is nő, Veszprémi Éva, akik a férjével, Veszprémi Barnával már vagy harminc éve erősítik a hazai rali mezőnyt, sőt fiuk Roli is ifjú titánként az elsőosztályban versenyez. Rengeteget tanulok az egész családtól, Évával a kapcsolatunk szinte anya-lánya viszonyhoz hasonlít a legjobban." - mondta el a pilótalány, aki szerint érdekes, hogy bár női pilóta kevés van, a navigátorok között egyre több a lány, sőt sokan úgy gondolják, erre a szerepre a nők sokkal alkalmasabbak. "A ralira egyelőre kétségkívül a férfidominancia jellemző világszerte. Bár más országokban több a nő. Az olasz helyzetet már említettem, de múltkor Szlovákiában voltam egy versenyen, és ott is több nő versenyzett."
Simon Viktória a fárasztó, ám szerencsésen végződő szponzorkeresés gyümölcseként idén szeptemberben végre elindulhatott a Mecsek ralin, ami a már említett Trabis élmények miatt amúgy is szívéhez közel álló terep. Mint mondja, neki még nincsen kedvenc pályája, hiszen még nem volt alkalma mindet kipróbálni, minden verseny, minden útvonal újdonság a számára. Gyakorolnia sem könnyű, hiszen Budapest környékén ebből a szempontból mostohák a körülmények. "Először féltem, hogy az első osztályban nem fognak elfogadni" - mondta Simon Viktória arra kérdésre, hogy lelkesen fogadják-e a nőket ebben a sportban. "De érdekes módon ez egyáltalán nem így volt, mindenki elismerését fejezte ki, így igazából sokkal
jobban zavart a tapasztalatlanságom,
|
"Az autóversenyek között a rali a szívem csücske, a Forma-1 és egyéb pályaversenyek különösebben nem kötnek le. A raliban nem a nagy sebesség a lényeg, hanem a dinamika. Sok a kanyar, változatosak a pályák, ez egy lendületes, változatos sport. Nagyon szeretek vezetni, jelenleg a szabadidőm 80-90 százalékát a ralinak szentelem, de egyelőre nem sajnálom, hiszen egy nagyon-nagy gyerekkori vágyam teljesült ezzel. Én a rali szerelmese vagyok."