Magyarországon közlekedési morálról nehéz beszélni, hiszen nincsen, Az út tele van mazsolákkal, úrivezetőkkel, agresszív pasikkal, domináns nőkkel és friss jogsis, apuci által finanszírozott járgánnyal furikázó tinikkel. Talán ezért döntött úgy a Viasat3, hogy megkeresi az ország legrosszabb sofőrjét. A castingon természetesen az összes előbb említett archetípus megjelent.

A kereskedelmi csatorna nem kis feladatra vállalkozott. Úgy döntöttek, hogy egy valóságshow keretében megkeresik Magyarország legrosszabb sofőrjét. Jelentkező természetesen akadt bőven. Volt, aki azért jött, hogy benne legyen a tévében, mások pedig azért, mert úgy gondolták, ez kitűnő alkalom, hogy végre megtanuljanak vezetni. Volt, aki már több, mint tíz éve letette a jogsit, de volt, aki alig pár hónapja szerezte meg. Egy közös volt csak bennünk, valaki - vagy maguk, vagy oktatójuk, vagy ismerősük - szerint mindannyian kisebb-nagyobb veszélyt jelentenek a közlekedésben résztvevő társaikra. A reality show-t Gianni és Majka vezeti majd, a zsűri egyik tagja pedig Bódi Sylvi lesz, aki saját bevallása szerint rajong az autókért. A válogatáson a leendő versenyzőknek nem egyedül kellett részt venniük. Magukkal hozhatták barátjukat, párjukat vagy családtagjukat, akik majd a műsorban is mellettük fognak ülni az anyósülésen.

Férfiak kontra nők

Örök kérdés, hogy vajon melyik nem tud jobban vezetni. Vajon igaz-e az az állítás, hogy a nők nem tudnak parkolni. Bár szinte egyenlő arányban voltak a női és a férfi sofőrök, nem sikerült egyértelmű választ kapnunk. "Egy női sofőr számomra semmi. Lassú, totyog, nem előz. Tiszta ideg leszek tőlük" - panaszkodott Németh István. Lendvai Klára és Lilla büszkén mesélte, hogy őket általában elismerik hímnemű haverjaik, de sajnos mindig akad valaki, aki lekicsinylően beszél a női sofőrökről. Egy másik hölgy, Kiss Müller Zsuzsa meglehetősen diplomatikusan nyilatkozott: " Vagy jó, vagy rossz vezetők vannak. Ennyi." A Capella bár két vendégművésze, Szonja és Betty pedig sűrű bólogatások és pózolások közepette helyeselt.

Automata szőkék

Ha már a nemek közötti különbségeknél tartunk: az interjúk során meglepő felfedezést tettünk, ugyanis a huszonéves, szőke lányok valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva csak automataváltós autókat vezetnek. "Nem tudom, hogy fogom kezelni a kuplungot" - aggodalmaskodott Lendvai Klára a tesztvezetés előtt. "Persze nem fog zavarni, ha engem választanak meg a legrosszabb sofőrnek. Van jogsim, van autóm és tudom vezetni."

Száguldás, Porsche, szerelem

Barusz József és Bessenyei Erzsébet, akik meglehetősen harmonikus és összeszokott páros benyomását keltették, bevallották, hogy csak egy hete vannak együtt. Bár egy társkereső oldalon már régóta tartják a kapcsolatot, a műsornak köszönhetően jöttek össze. "Egyik nap azt írta, hogy összejöhetnénk, mert egy taxis műsorba kellene egy sofőr. Bevállaltam, mert pénzhiányban szenvedek, éppen most jöttem haza Tunéziából" - mesélte a hölgy. Úgy tűnik, hogy a középkorúakat az autózás mindig romantikus mindig hangulatba hozza. A két agilis, ötvenes hölgy jött be, akik egy cinkos összekacsintás kíséretében beismerték, hogy gyakran pasiznak vezetés közben. Arra a kérdésre, hogy pontosan milyen a férfi az ideáljuk, Varga Julianna és Görög Éva egyszerre vágták rá: "a Giannis pasiknak állnánk meg."

Dominák az anyósülésen

A beszélgetések során az is kiderült, hogy a gyengébbik nem képviselői nem is olyan gyengék. Sőt, több olyan pár is jelentkezett, ahol ugyan a férfi ül a volán mögött, viszont az asszony dirigál. "Otthon is én vagyok az úr. Nyolc év alatt megszokta, hogy én döntök mindenben" - jelentette ki Tóth Miklósné. Ugyanez a helyzet a Kun házaspárnál is: bár a férj sokáig szállította a Malév utasait a terminálok és a repülőgépek között, a közutakon az asszony viseli a nadrágot, aki saját bevallása szerint már a Mónika és a Balázs showban is szerepelt. Csendesen megjegyezte, ha már elege van abból, hogy neje folyton navigál és dirigál, akkor jelképesen átadja neki a kormányt.

Motorizált lúzerek

A válogatásra behívták Béla urat is, a Lúzer FC hentesből lett védőjét. Az ő navigátora a csapattársa, Noki, azaz Csákvári Norbert lesz. A műsorra egy másik "lúzer", Proci és felesége hívták fel Béla úr figyelmét. "Szólt, hogy megy próbafelvételre és úgy gondolta, hogy nekem is itt a helyem." Kiderült, hogy a csapat a műsor befejezése után három napra elment Bükfürdőre üdülni és a többiek ott megtapasztalhatták, hogy milyen a wannabe focista vezetési stílusa. Béla úr autójában bizony szigorú szabályok uralkodnak: a kocsiban a lábakat csak a gumiszőnyegen lehet elhelyezni, tilos enni, inni, valamint a légkondi hiánya ellenére nem lehet lehúzni az ablakot sem. A Viasat3 szedett-vedett csapata egyik sztárjának ugyanis egyszer már meggyűlt a baja egy menet közben berepülő galambbal. Noki, aki már többször ült a bőbeszédű hentes mellett, kicsit rémülten szállt be az autóba. Félelmei be is igazolódtak, Béla úr ugyanis alaposan meghajtotta a tesztautót. " Ne viselkedj úgy, mint egy kocsonya! " - nyugtatta kollégáját a húzós menet után a sofőr.

Próbaút

Az interjúkat követően a sofőröknek és segítőiknek be kellett ülniük egy kamerával felszerelt kis autóba és tenniük kellett egy kört egy közeli bevásárlóközpont parkolójában. Péntek délutánról lévén szó, meglehetősen nagy volt a forgalom, de ez csöppet sem zavarta a vezetés terén kihívással küszködő versenyzőket. Sőt, a lelkes jelentkezők szórakoztató szócsatákat vívtak azért, hogy kié a következő kör. Meg kellett állapítanunk, hogy nem túloztak és tényleg nem tudnak vezetni. Egy kör alatt átlagosan kétszer fulladtak le és majdnem ugyanennyi alkalommal sikerült kis híján belehajtaniuk egy másik autóba, furgonba vagy teherautóba. Volt, aki szerényen, csigatempóban tette meg a kört, de a merészebbek alaposan beletapostak a gázba és zárásképpen óriási fékcsikorgás közepette parkolták le a kissé leharcolt próbajárművet. Az operatőrnek szerencsére volt annyi lélekjelenléte, hogy minden egyes alkalommal időben elugorjon a vészes tempóban és ívben közeledő kocsi elől.

Vigyázat!

Legnagyobb meglepetésünkre a béna sofőrök többsége a casting után saját maga vezetett haza, hiszen szinte mindenkinek van közülük saját autója. A járgányok természetesen magukon viselték tulajdonosaik kisebb-nagyobb baleseteinek nyomát.