Nemes tradíció
|
Ugyanakkor éppen Anna Jarvis volt az, aki felháborodva utasította vissza, hogy üzletet csináljanak ebből a nemes gesztusból. "A szép érzelmek napját akartam létrehozni, nem pedig a haszonszerzését" - tiltakozott az üzleti szellem elterjedése ellen az értelmi szerző. Európában az első világháború után terjedt el az ünnep, amelyet - nem meglepő módon - a virágkereskedők szorgalmaztak.
Napjainkban világszerte megemlékeznek az anyákról, ám különböző időpontban: Dániában, Finnországban, Olaszországban, Törökországban, Ausztráliában, Belgiumban és az USA-ban május második, míg nálunk május első vasárnapján.
Virágtrend
Aki tisztában szeretne lenni azzal, milyen is az idei legújabb bokrétadivat, az vegye figyelembe, hogy ma már nem feltétlenül fontos páratlan szálú virágot venni, mert újabban kis csoportokban helyezkednek el egy csokron belül a különböző fajtájú és színű virágok - legalábbis ezt mutatják a Holland Virágirodában elkészített mintacsokrok.
A díszítő papír mintha háttérbe szorulna, a csodás masnik sem feltűnőek, a színkombinációk és a különféle fajták keverése viszont igencsak meghökkentő lehet. A legdivatosabbak a különleges, ritka fajták, ugyanakkor a megszokottakból - rózsa, szegfű, gerbera - az újabb nemesítésűek és szokatlan árnyalatúak a kedveltek.
Egy kerti csokor is lehet színpompás: a fehér orgona, a sárga tulipán, a virágzó babarózsa ágak, a most tobzódó mahónia, a japán birs és az élénk zöld, friss lombok ugyancsak egyszerű és nagyszerű alkotórészei lehetnek a köszöntő csokornak.
Apró örömök
Müller László, a Virágneked internetes virágküldő szolgálat tulajdonosa szerint egyáltalán nem fontos, mi a trend, hanem a finomság, az elegancia és a fantázia számít. "A virágnál a látvány jelenti az örömöt. Sem a virágfajtákat, sem a trendi színeket nem szükséges meghatározni, hiszen a lényeg az, hogy tükrözze az ajándékozó személyiségét, az érzést, amit közvetítenek vele, és persze hogy a stílusa ne álljon távol attól a személytől, akinek ajándékozzuk. A természetes kiegészítőket alkalmazzuk előszeretettel kompozícióinkban. Az sem utolsó kérdés, hogy a virág mennyire tartós, és ezt általában tükrözik az árak."
A stílustalanok szegfűt vesznek
|
"Az emberek nagy részének sajnos fogalma sincsen, hogy kell ajándékozni. Ráadásul egy felmérésből kiderül, hogy egy magyar nő évente átlagban kétszer kap virágot, ami nagyon kevés" - mondja Müller László. "A virág-ajándékozásnak meg kell adni a módját, ugyanúgy, mint mondjuk az étkezésnek. Vannak, akik egy étteremben is ragaszkodnak hozzá, hogy csak rántott húst esznek. Ez olyan, mint ha valaki évekig csak rózsát vagy szegfűt vásárol szeretteinek. Az ilyen dolgokra sajnos itthon még nem fordítunk kellő figyelmet."