A Budapest Central European Fashion Week 2023. augusztus 28. és szeptember 3. között zajlott a Millenáris épületeiben. Az eseményt immáron 12. alkalommal rendezte meg a Magyar Divat & Design Ügynökség. A hétvége során a közönség nem kevesebb, mint 39 márka kollekcióját csodálhatta meg, amelyek között 24 magyar, valamint ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák és szerb tervezők alkotásai is helyet kaptak.
A BCEFW célja, hogy közvetítő szerepet töltsön be a régiós országok között, segítse a tervezőket nemzetközi kapcsolatok kialakításában és a népszerűségük növelésében. Az eseményen részt vevő nemzetközi sajtó – beleértve a lengyel Vogue, Elle és Twój Styl, a cseh és az ukrán Vogue, valamint az olasz L’Officiel és Vogue Italia képviselőit – tovább erősítette a divathét nemzetközi jelentőségét.
Az Ügynökségünknek az a hosszú távú célja, hogy Magyarországot a közép-európai divat és design központjává tegye.
Az évente kétszer megrendezett BCEFW ebben kulcsszerepet játszik, hiszen nemcsak a magyarországi, de a régiós iparág szereplőit is összekapcsolja, lehetőséget biztosítva nekik üzleti kapcsolataik bővítésére" – nyilatkozta Jakab Zsófia, az Ügynökség vezérigazgatója.
Ez az év különleges volt, mivel először alakították ki a Fashion Hub elnevezésű területet, ahol pódiumbeszélgetések sorozata várta a divat iránt érdeklődőket. A hub nemcsak a tervezőknek kínált izgalmas programokat, de a nagyközönség, különösen a fiatalok számára is lehetőséget biztosított, hogy közelebbről megismerkedjenek a divat és kreatív ipar titkaival, mint például a streetstyle fotózás fortélyai, a divatfotózás aktuális trendjei és a Tik-Tok világának újdonságai, így kínálva mélyebb betekintést a divat világának aktuális irányzataiba.
A divathét záró napján három különleges bemutatón a Velvet csapata is részt vett: MERO, a Sentiments Couture, és Zoób Kati kollekcióit csodálhattuk meg.
SENTIMENTS
A Sentiments Couture egy 25 éves magyar divatház, amelyet Joó Beatrix és Kovács Andor alapított Budapesten. A társadalmi elit és az üzleti világ képviselői is előszeretettel viselik az önkifejezés eszközeként szolgáló, testreszabott ruhákat. A márka jellegzetes letisztult dizájnját érzéki részletekkel egészítik ki, minden darab kiváló minőségű anyagból készül. A Synesthesia fantázianevű kollekció testhez simuló eleganciája kifejezetten érzéki hatást kelt.
MERO
Merő Péter autodidakta divattervező, akinek kézzel készített couture darabjait mind Magyarországon, mind nemzetközileg elismerik. Márkája, amelyet ikertestvérével, Merő Biankával alapított, a klasszikus és tartós darabokban hisz, de gyakran drámai vonásokkal dobja fel azokat. Az erő, hitelesség és önazonosság a márka központi értékei. 2024-es tavaszi-nyári kollekciója a Végtelen vakáció névre hallgat, a '60-as évek hangulatát a Riviéra eleganciájával ötvözi, nem riadva vissza a kihívó elemektől.
KATTI ZOÓB
Katti Zoób a klasszikus couture és a kortárs divat találkozását kínálja, ötvözve a kézműves technikákat a modern technológiával. A kreációk színekben és formákban változnak, a kortárs divattal és az aranykorral összhangban. A márkának funkcionális, mégis extravagáns koncepciója van, amely az egyszerűségben és nagyvonalúságban, az organikus és geometrikus formákban, valamint az időtlen és aktuális elemekben gyökeredzik.
A fentebb kifejtett három tervezőn túl más hazai és nemzetközi divattervező is bemutatkozott a nagyközönségnek, köztük olyan kiemelten tehetséges alkotók, mint Zsigmond, Vicher, Sugarbird, Sziszi Jiang, Sagio, és Nommé.
A zárónapon nemcsak a divatvilág krémje volt jelen, de számos ismert személyiség is tiszteletét tette. Többek között Eszenyi Enikő, Dobó Kata és az európa-bajnok úszó, Verrasztó Evelin is kíváncsi volt a feltörekvő tehetségek újító kreációira. Ha kíváncsi rá, hogyan tündököltek hazánk sztárjai a divathéten, nézze meg az alábbi galériánkat.
(Borítókép: Budapest Central European Fashion Week, MERO divatbemutató. Fotó: Papajcsik Péter/Velvet)