A Gallup elemző cég nemrégiben tette közzé a munkahelyi öltözködési szokásokat vizsgáló legújabb felmérésének eredményeit, amelyből egyértelműen kirajzolódik a lazább, hétköznapibb munkahelyi öltözékek irányába való elmozdulás.
A kutatás szerint a formális üzleti öltözetet viselők aránya drasztikusan csökkent (mindössze 3 százalék visel már ilyen öltözetet), a legtöbb munkavállaló számára a tipikus munkahelyi öltözéket ma már az úgynevezett business casual jelenti (41 százalék), ami sokkal lazább megjelenést tesz lehetővé. Mindez a világjárvány alatt kialakult szokásokra vezethető vissza.
A felmérés szerint azok, akik valaha dolgoztak távmunkában, sokkal valószínűbb, hogy lazább, business casual öltözetet viselnek a munkahelyükön (58 százalék), míg a nem távmunkában dolgozók kevésbé hajlanak erre (24 százalék).
2019-hez képest 7 százalékkal nőtt a business casual ruhákat viselők aránya, miközben 4 százalékkal csökkent az egyenruhát és a formális üzleti öltözetet viselőké.
A változó igényeket a divatmárkák is lekövették: előtérbe kerültek a hibrid, az alkalomhoz és öltözethez rugalmasan alakítható darabok és ruházati kiegészítők. A nagy márkák elmozdultak az elegáns, mégis kényelmes stílust kereső vásárlók igényei felé, és a hagyományos, formális viselet darabjairól a hibrid darabokra helyezték át hangsúlyt.
Kiegészítőket is ehhez a stílushoz keresnek
Mindez azonban nemcsak a ruházat, hanem a viselhető okoseszközök terén is megjelent, és erre a nagy technológiai gyártók is odafigyelnek, okosóráikban egyesítik a változtatható stílusú, divatos megjelenést a csúcstechnológiával.
A vásárlók nagy része továbbra is a hagyományos órák dizájnját kedveli, amelyek remekül passzolnak a smart casual/business casual stílushoz.
(Borítókép: Business casual öltözéket viselő férfi. Illusztráció: Tara Moore/Getty)