Ha Hoover porszívót kap ajándékba, a nő boldogabb lesz, mint valaha – áll a hirdetésben. Ötven évvel ezelőtt is mindent el lehetett adni a szexszel, de az akkori hirdetések üzenetében sokkal nagyobb a különbség nők és férfiak között mint ma.

A nők egyenjogúságának és a reklámok szabályozásának korában az újdonság erejével hatnak azok a reklámok, amikben direkt a nők alárendeltségével hirdetnek egy-egy terméket. A Planetoddity oldalon összeszedett múlt századi hirdetések zöme direkt hülyének tünteti fel a nőket, erőteljes sztereotípiákat sulykolva a leendő vásárlókba.

A vitaminreklám plakátja arról szól, hogy a nőnek kötelessége takarítani a házat, főzni és engedelmeskedni a férjének. És hogy ezt hogyan képes tökéletesen ellátni? Vitaminnal.

De ott van a Hoover porszívó reklámja, ami azt hirdeti, 'Christmas morning and forever after she'll be happier with a Hoover', azaz a nő boldogabb lesz karácsony reggel, és aztán örökké a Hoover porszívóval.

A Tipalet szivar reklámot ‘Blow in her face and she'll follow you anywhere' (Fújd az arcába és bárhová követ majd ) szlogennel hirdetik.

Ugye?

A plakáton egy öltönyös férfi a mély dekoltázsú hölgy arcába fújja a szivarfüstöt. Hogy mennyit változott a helyzet azóta, jól érzékelhető abban is, hogy ma már bunkóság a nő arcába füstöt fújni.