Még mindig a 92-es Roncsfilm a legütősebb kultuszfilm, ahol Mucsi Zoltán veti rá magát a sánta Szirtes Ágira. Az Energomaton rázkódó Szirtes a '80-as éveket idézi és bár a jelenetben a szexre helyeződik a hangsúly, pontosan visszaadja az atmoszféra szomorúságát.
Jóval előbb, 1983-ban készült el a Cha-cha-cha. Azt beszélik, hogy akkor sokan csak Tallós Rita néhány kockán át látható kitárt muffja miatt ültek be a moziba, pedig utóbb kiderült, a jelenetet dublőrrel vették fel. Abban a korszakban, amikor a vetkőzős toll igazi kincs volt, és a menők az Úttörő Áruházból öltözködtek, a filmben másfél órán át egy gimnazista fiú túltengő hormonjaitól űzve keresi a szerelmet. A '80-as évek Moszkva terét az elsőfilmes Kovácsi János rendezte, aki könnyen tudott azonosulni a kamaszfiúk problémáival, és a Cha-cha-cha attól válhatott kultfilmmé mert a mindent átható szexualitáson túl megmutatta, milyen bonyolult és időnként ijesztő a kamaszkor.
Xantus János Eszkimó asszony fázik-ja ugyan 30 éve készült, ennek ellenére a mai napig emlegetik Méhes Marietta szereplését, aki akkor a Trabant zenekar énekesnője volt. Xantus egy szerelmi háromszögről szóló filmjét - melyben egy siket állatgondozó, egy intézetből szökött lány és egy menő zongoraművész drámáját mutatja be - szintén elsőfilmesként készítette 1984-ben, a '80-as évek underground közösségének segítségével. A filmet megnézve, nemcsak az derül ki, milyen egy fánál dugni, hanem az is, milyen irgalmatlanul kegyetlen tud lenni a szerelem.
Dobray György gyakran nyúl a szexhez filmjeiben, az 1979-es Áldozatban Reviczky Gábor és és Sáfár Anikó esik egymásnak. Bár a fogakon és a mellkasokon kívül nem sokat látni, mégis átjön az aktus vadsága. A jelenetet meglehetősen intim körülmények közt vették fel, az operatőrön kívül csak a rendező volt jelen.
Ennél is kevesebb látható a '83-ban készült Vérszerződésben, ahol egy amatőr szereplőre csap le Bubik István. A cipzáros overálltól megszabadulni csak egy perc, és máris előkerülnek Tóth Judit mellei, aki egyébként akkortájt lett Grunwalsky Ferenc rendező felesége. Kuriózumként megcsodálható egy igazán szőrös muff is.
A '85-ös Szerelem első vérigben is amatőrök mutatták meg, mit tudnak. Berencsi Attila és Szilágyi Mariann jelenetének pikantériáját az adja, hogy a lány ténylegesen szűz volt. Az Indexnek nyilatkozó Dobray részletesen elmondta, hogyan készült el a jelenet. "Attila persze már rég túl volt mindenen, neki ezt eljátszani sem volt gond, de Mariann még tényleg szűz volt. Így lett kiválasztva. Ő azt hitte, hogyha most a forgatás alatt nem vigyáz, odaveszhet féltve őrzött kincse". Így felvett egy biztonsági bugyit, utána betekergett egy vékony, de erős szövésű pokrócba, majd egy másik pokrócot még ráterítettek a biztonság miatt. "Ekkor már az Attila is ráfekhetett, és kezdődhetett a felvétel."
Gryllus Dorka a megfelelő szereplő annak alátámasztására, hogy egy évtized alatt semmi nem változott a magyar filmiparban, legalábbis a szexualitás ábrázolását tekintve.
Az Érzékek iskolája történetének alapja Esterházy Péter írása, egy általa kitalált fiatal lány, Csokonai Lili naplója volt. A történetből 1996-ban forgatott filmet Sólyom András. Gryllus itt főiskolai hallgatóként vállalt be olyan jeleneteket, melyeket előtte más nem nagyon. Bevállalt egy hármas szexet Nagy Krisztinával (Tyereskova) és Kaszás Attilával, de ez később Nagy kérésére kikerült a filmből. Ellenben Udvaros Dorottyával forgatott leszbikus jelenetére sokan emlékeznek, és Kaszás Attilával is meglehetős nyíltsággal vetik egymásra magukat a balatoni nyaralóban.
Gryllusnak – mint tudjuk – nem ez volt az egyetlen meztelenkedős jelenete, a 2008-as Nyugalomban például Makranczi Zalánnal vívnak párnacsatát, majd tágítva a határokat az análszexben is elmélyednek, miközben Udvaros Dorottya már csak a falon túlról hallgatja az üzekedő párt. Akinek bejön az análszexes jelenet, mindenképp nézze meg ebben a műfajban az Utolsó tangó Párizsban-t, ahol Marlon Brando mutatja meg, hogy mit lehet egy fiatal nővel és némi vajjal művelni egy üres lakásban.
Herendi Gábor 2006-os filmjében, a Lorában az amerikai Lucia Brawley játszadozik a bekötött szemű Nagy Péterrel, akit határozottan meglovagol. Brawley annak ellenére kapta meg a szerepet, hogy nem tud magyarul, és Kovács Patríciának a forgatás előtt egy héttel kellett átadnia Lora szerepét. Ám szó mi szó, Brawley melle nagyobb, és úgy látszik ez többet nyomott a latban a melodráma és a vígjáték között botladozó filmben.
Ezeknek a filmeknek a többsége a korát megelőző nyíltsága miatt lett sikerfilm. A Szerelem első vériget másfél millió ember nézte meg, bár témája ugyanaz, mint a két évvel korábban elkészült Cha-cha-chának, jó érzékkel lovagolta meg a kamaszkor hangulatát, bár a Szerelem első vérig némiképp manírosabban hozta ugyanazt a vonalat.