Zürichben próbálják ellenőrzött keretek között tartani a szexipart, ezért egy évvel ezelőtt úgy döntöttek, hogy állami támogatással autós bordélyt hoznak létre a város szélén, hogy a prostituáltak biztonságos körülmények között végezhessék a munkájukat. Úgy néz ki, a dolog működik, bár drágább volt, mint amire számítottak.

Néhány holland és német kísérlet után tavaly Svájc is csatlakozott azon országok közé, ahol úgynevezett prosti-drive-in működik. Ezek olyan speciális területek prostiknak, ahol kifejezetten autós kuncsaftokat vehetnek fel, de a pontos működésükről kicsit később.

Az első svájci ilyen létesítményt Zürich határában hozták létre egy egykori ipari területen, és egy év után úgy tűnik, hogy bejött a városnak a dolog – írja a Guardian. Azok a prostituáltak, akik vállalták, hogy beszerzik a szükséges engedélyeket, és áthelyezik a székhelyüket az új területre olyan körülmények között dolgozhattak, ami korábban elképzelhetetlen volt. A különleges bordély kialakításakor az elsődleges szempont az volt, hogy mind a szexmunkások, mind a lakosság a lehető legnagyobb biztonságban legyen.

Korábban éjszakánként nagyjából 30 prosti dolgozott a belvárosban, a drive-in létrehozása után nagyjából éjszakánként 15 prosti költözött a város határába. Egy dologra panaszkodtak igazából, hogy némileg csökkentek a bevételeik, amit azzal magyaráznak, hogy már nem a belvárosban, a klubok közelében vannak, így nehezebben jutnak kuncsaftokhoz.

Nem olcsó mulatság egy ilyen drive-in felépítése és üzemeltetése, Svájcnak nagyjából 2 millió euróba (kb. 630 millió forint) került az első év, de elégedettek az eredménnyel, és úgy ítélik meg, hogy a modell abszolút működőképes.

De mi az a prosti-drive-in?

Magyarországon egyelőre annyira elképzelhetetlen egy ilyen létesítmény beindítása, hogy még nevet is nehéz neki találni.

Arról van szó, hogy kihalt ipari területeken olyan, jobb szó híján, bordélyokat hoznak létre, amiket kifejezetten autóval lehet igénybe venni. A Svájc mellett a prostikérdés kezelésében élenjáró Hollandiában hozták létre az első ilyen bordélyt. Ráadásul az ötlet nem igazán újdonság, 1986-ban nyílt meg az első ilyen Utrechtben.

Azóta Svájc mellett Németországban alakítottak ki még ilyen, modern felfogású bordélyt.

Azért jó, mert biztonságban dolgozhatnak a prostik, ellenőrzött körülmények között. A bordély területén, ami tulajdonképpen egy nagy parkoló, egymástól paravánnal elválasztott parkolóhelyek vannak.

Az autósoknak úgy kell beállniuk, hogy a vezető olyan közel álljon a vezetőoldali paravánhoz, hogy ne tudjon kiszállni, az utasoldalon viszont van elég hely arra, hogy a prosti bármikor ki tudjon ugorni, ha nem érzi magát biztonságban.

A zürichi létesítményben annyi extra van a korábbiakhoz képest, hogy itt biztonsági szolgálat is üzemel, valamint mindegyik beállóba beépítettek egy vészcsengőt is, hogy a prostik riasztani tudják a biztonságiakat, ha szükség van rá.