A kávé erőteljesen befolyásolja az agy döntési mechanizmusát - mutatták ki ausztrál kutatók. Ez végülis egész hihető: az olasz férfiak casanovai képességei legendásak, és ez a híresen jó olasz kávé ismeretében persze már érthető.
Szex helyett eutanázia
Az Ausztrál Egyetem kutatói szerint ha meg szeretnénk győzni valakit igazunkról, érdemes kávéval kínálnunk: kávéfogyasztók ugyanis hajlamosabbak egyetérteni véleményünkkel, illetve könnyebben meggyőzhetőek, hogy vessék alá magukat akaratunknak. "A kávé vegyületében található egy bizonyos molekula, ami befolyásolja az agy döntéshozatalért felelős központját" - nyilatkozta Pearl Martin, a Queensland University kutatója. Ő és csapata nem pont lefektetni akarta a kísérleti alanyokat, de kísérletet tettek arra, hogy megváltoztassák a résztvevők véleményét olyan kérdéskörökben, mint például az abortusz vagy az eutanázia. Az egyik tesztcsoport narancslé mellett, a másik egy presszókávé vagy kapuccsínó fölött vitatta meg a kérdéscsoportokat, és a kutatók szerint a kávézók sokkal rugalmasabban álltak hozzá a kérdéshez, sőt akár teljesen meg is változtatták a véleményüket, mint a kávé nélküliek.
A reklámszakmának is bejön
A tanulmányt az Európai Pszichológiai Közlönyben tették közkinccsé, és tanulságai közé tartozik az is, hogy a kávé fokozza a fogékonyságot és az összpontosítóképességet. A csajozós mellékszál mellett ezért valószínűleg a hirdetési szakma is érdeklődéssel veszi az új felfedezést, így - amint Martin sugallta -, előbb-utóbb feltűnhetnek a kávéaromával illatosított újsághirdetések, vagy a kávéillatú mozi-nézőterek.