A szingapúri OverEasy bár és étterem egy igen érdekes koncepcióval próbálta becsalogatni a vendégeket a hétvégén. A Fill My Cups (a cup poharat és a melltartó kosarát is jelenti – a szerk.) akció keretében ugyanis a hölgyek a mell-, pontosabban a kosárméretük alapján kaphattak ingyenitalt. A reklámfogás egyébként az est egyik vendégfellépőjéről, az ausztrál DJ DCUP-ról kapta a nevét. „Amikor meghallottuk a nevét, úgy döntöttünk, hogy ennek fényében viszünk egy kis csavart a történetbe” – nyilatkozta Cheryl Ho, az OverEasyt működtető cég szóvivője.
Semmit a kéznek!
És hogyan döntik el, hogy kinek mennyi ital jár? A módszer egyszerű: egy kéttagú, egy nőből és egy férfiből álló zsűri szemmérték alapján megítéli, hogy a vállalkozó szellemű vendégnek ugyan mekkora a kosármérete. „Egyikük sem szakértő, egyikük sem egy fehérneműcég alkalmazottja, csupán a jó barátaink” – mesélt az egyébként zenészként dolgozó Dave-ről és Karenről, az ügyvédnőről Cheryl Ho. A két ítész egyébként csak és kizárólag a látvány alapján becsülhette meg az adott illető mellméretét, a kezezés tilos volt. Az A kosár egy ingyenitalt ért, a B kettőt, a C hármat, akinek pedig D a mérete, annak egy egész üveg vodkát ajándékoztak. A vendégek a becslés után egy kupont kaptak, amiket este 9 és 11 között válthattak be, vagyis pontosabban addig, amíg az italkészlet kitartott.
Vicces vagy sértő?
A nők véleménye megoszlik, hogy egy jópofa vagy egy ízléstelen ötletről van-e szó. „Vicces kezdeményezés, de én nem süllyednék erre a szintre” – nyilatkozta egy 19 éves lány egy helyi újságnak. Egy másik nő szerint semmi megalázó nincs abban, hogy mellmérete alapján kap italt. „Végül is nagyon büszke vagyok a keblemre” – mondta a 20 éves lány, aki állítása szerint C kosaras melltartót hord, így egész jól járna, ha próbát tenne a két zsűritagnál. Dana Lam, az Aware nevű nőszervezet elnöke szerint ez a reklámfogás lealacsonyító. Szerinte a nőknek nem ártana jól átgondolni, hogy hajlandóak-e ennyit megtenni egy kis ingyenitalért, és úgy véli, hogy a szervezők nem igazán tartják szem előtt a női vásárlók biztonságát és méltóságát, hiszen akár zaklatássá is fajulhat a dolog.
Van igény
Cheryl Ho leszögezte, igenis tisztában vannak azzal, hogy egyesek számára sértő lehet, de ők inkább azon a véleményen vannak, hogy ez az akció a szórakozásról szól, és egyáltalán nem szexista: „Egyik lányhoz sem érhetnek hozzá, és nem kérjük őket arra, hogy mutassák meg, amijük van, minden önkéntes alapon működik." Hozzátette, hogy eddig egyetlen panasz sem érkezett hozzájuk.
A nagy mellel járó előnyöket persze nemcsak a nők, hanem a férfiak is ki akarják használni. Egy 32 éves pénzügyi elemző az esemény előtt kifejtette, hogy össze akarja gyűjteni a nagykeblű nőismerőseit, hogy minél több ingyenitalhoz jussanak. „Én nem állhatok a zsűri elé, nem hiszem, hogy a férfimellek számítanak ebben az esetben” – tette hozzá. Maga a hely egyébként háromszáz férőhelyes, és az eredeti cikk megjelenéséig az esemény Facebook-oldalán kétszázan jelezték, hogy mindenképpen jelen lesznek, további háromszáz ember pedig úgy vélte, hogy nagy valószínűséggel szintén ellátogat majd a bárba.