A zöld mocsári szörny és haveri csapata a Shrek: Forever and After című részben májusban már negyedszer lesz látható a mozikban, így a Dreamworks és a Paramount, akik gyártóként és producerként kiadós összegeket költenek majd a promóhadjáratra, boldogan vették a Vman magazin ötletét: Ellen von Unwerth fotóin a sorozat rajzolt szereplőit helyezték élőszereplős környezetbe, némi erotikus felhanggal.
A végeredmény: Shrek, amint tanácstalanul grimaszol egy bőr abroncsokat viselő modellre, a Szamár, aki - arckifejezéséből sejthetően - épp abba megy bele, hogy ő legyen a harmadik egy párral az ágyban, Fiona hercegnő, amint türelmesen várja, hogy a kegyeiért folytatott harcból melyik félmeztelen modell kerül ki győztesen, vagy Csizmás Kandúr, aki pedig mintha már túl is volna mindenen, csak lustán heverészik partnere mellett - aki egy srác.
A New York Post filmkritikusa, Kyle Smith szerint nem csak a sorozat bizarr, de azon háborog, rettenetes, hogy a stúdiók micsoda dolgokba bele nem mennek egy kis nyilvánosságért: "Annak idején a Walt Disney semmiképp sem engedte volna Hófehérkét vagy Hamupipőket feltűnni egy olyan fotósorozatban, amelyen úgy néznek ki, mintha épp le akarnának feküdni egymással. Nem hinném, hogy rossz hatással tudnának lenni a gyerekekre, mivel divatmagazinról van szó, ami valószínűleg nem kerül a kezükbe. De valakit ki kellene rúgni, ha képes volt ennyire félreértelmezni a Shrek brandet, és a gondosan kidolgozott családbarát imidzsét eltékozolni némi olcsó publicitásért".
A stúdiók azonban most azt állítják, ezt ők igazából nem pont így tervezték, illetve pontosabban a lap volt az, aki nem is ezt ígérte. "Természetesen nagy tisztelettel adózunk a Vman kreatív elképzeléseinek, de ez a fotósorozat nem úgy valósult meg, ahogyan először vázolták számunkra. Ha tudtuk volna, hogy ez lesz belőle, nem egyeztünk volna bele, hogy a Shrek karaktereket használják hozzá" - állítja a Paramount. Valószínűbb persze, hogy Kyle Smith jár közelebb az igazsághoz - mármint hogy mikbe bele nem megy egy stúdió némi publicitásért -, csak nem úgy, ahogy ő levezette. Mert az azért nem valószínű, hogy a lap közölhette volna a jogtulajdonosok jóváhagyása nélkül a végleges fotókat; egy nemzetközi sikerű rajzfilm reklámköltségvetésének pedig igazán elenyésző százalékát teheti ki egy kis műbalhé megszervezése.