Egy napig működött a Fülöp-szigeteki turisztikai hivatal új weboldala, mert olyan szerencsétlenül választottak maguknak domain nevet, hogy az oldalt látogatók sokszor egy pornóoldalra jutottak a szervezet honlapja helyett. A hivatal helyi írásmódban akarta megadni az oldal címét, de az így egy betű eltéréssel egy már évek óta létező pornóoldal címe volt.

Hivatalosan technikai okok miatt nem működik a hétfőn új néven elindult, kedden leállt Fülöp-szigeteki információs oldal, a valóság viszont az, hogy az ország turisztikai hivatala olyan domain nevet választott az oldalnak, ami nagyon közel áll egy létező pornóoldal nevéhez - írja a News.com.

A turisztikai hivatal helyi írásmód szerint szerette volna leírni az ország nevét a címben, ezért döntöttek a http://www.beautifulpilipinas.com cím (Gyönyörű Fülöp-szigetek) mellett, ami viszont nagyon hasonlít a http://beautifulfilipinas.com címre (Gyönyörű filippino csajok), ami viszont egy népszerű pornóoldalra dob automatikusan, a félvér lányokra szakosodott http://www.fantasylatina.com oldalra.

A turisztikai hivatal vezetőit még az oldal hétfői indulása előtt figyelmeztették, hogy a két cím nagyon hasonlít egymásra, ráadásul a külföldről érkező látogatók nem feltétlenül a helyi írásmóddal írt címet fogják keresni.

Az oldal azért elindult, de természetesen gyorsan rájöttek, hogy sokan tévedésből valóban a pornóoldalon lyukadnak ki, ezért leállították a címet, jelenleg elérhetetlen. Hivatalosan persze szóba sem került a pornós magyarázat: "Jelenleg néhány helyesírási és gépelési hibát javítunk ki a leírásokban, amelyekre az olvasóink hívták fel a figyelmet" - nyilatkozta a turisztikai minisztérium vezetője, Evelyn Macayayong a leállásról.

A turisztikai hivatal az új oldallal lecserélte az eddigi arculatát, ami nem volt kritikáktól mentes. Az új arculatban egy kókuszpálma, egy tarka logó, az új oldal szlogenje, egy koboldmaki, ragyogó nap, tenger és hullámok vannak. A korábbi arculat csupán a Wow Philippines felkiáltásból állt, amiben kevésbé professzionálisnak tűnő üzenettel, inkább a családiassággal próbálták meg megfogni a turistákat.

A nyolc éve használt Wow Philippines szlogent azután cserélték le, hogy egy meg nem nevezett reklámcég készített egy felmérést arról, hogy sokan már elavultnak találják. A döntésnek persze voltak ellenzői is: "Nem értem, miért akarunk megszabadulni attól az arculattól, amit kialakítottunk az országunkról, és amennyibe annyi pénzt beleöltünk" - írta az új arculatról egy népszerű helyi blogger.

Az ország vezetői nagyon bíznak benne, hogy az új kampány sikeres lesz, mert nagyon sokat rontott az ország népszerűsítésén, azon az évek óta tartó erőfeszítésen, hogy a Fülöp-szigeteket egy biztonságos helynek állítsák be, hogy augusztusban túszul ejtettek egy busznyi turistát, és csak úgy sikerült őket kiszabadítani, hogy nyolcan életüket vesztették.

"Még ha a túszejtési incidens utáni hónapokban tapasztaltunk is némi visszaesést, optimisták vagyunk, és bízunk benne, hogy a novemberi, decemberi számok már azt fogják mutatni, hogy visszatértek a turisták" - mondta Alberto Lim, turisztikai miniszter. Az új kampány most mindenesetre a bénán kiválasztott domainnek köszönhetően nemzetközileg is kiadós hírverést kapott, még ha az ország szépségei helyett az ország női lakosainak előnyös vonásaira hívta is fel a figyelmet.