1. Pamela Anderson először
A nagy állatbarát hírében álló színésznő hiába képvisel jó ügyet a PETÁ-val közös kampányaival, a cenzorokat ez nem igazán hatja meg, legutóbb Hongkongban tiltották be azt a kisfilmet, amiben szexi vámtisztként próbálja felhívni a figyelmet arra, hogy szőrmét, bőrből készült holmit viselni ciki. Távol-Keleten kicsit későn reagáltak, ugyanis New Yorkban már tavaly ősszel bejelentették, hogy számukra fontos az utazóközönség lelki épsége, ezért nem vetítik le a kisfilmet a reptereken várakozóknak. Igaz, Bostonban is csak múlt hónapban döntöttek úgy, hogy nem kérnek a kampányfilmből, amiben a korábban szexuális zaklatással megvádolt Andy Dick, valamint az elvonót is megjárt Steve-O is szerepelt.
2. Pamela Anderson másodszor
Nyáron szülőhazája, Kanada is beintett. Nekik az a plakát nem tetszett, amin Anderson szaggatott vonalakkal bejelölt testtájakkal pózol. A montreali városatyákat a plakát szexizmusa zavarja. A hirdetés szerintük ugyan nem is annyira botrányos, de szembeszáll minden olyan értékkel, amelyekért különféle, a nők egyenlőségét fontosnak tartó szervezetek harcolnak. Anderson kijelentette, örül, hogy betiltották a plakátot, hiszen így nagyobb hírverést kapott az ügy, de azért kicsit mégis bánatos a döntés miatt:. „Szomorú, hogy egy olyan városban, ami a sztriptízbárjairól, haladó szelleméről és szélsőségeiről ismert, egy nőt eltilthatnak attól, hogy a saját testét politikai állásfoglalásként használja. A világ más részein meg arra kényszerítik az asszonyokat, hogy az egész testüket burkával fedjék be – ez lesz a következő? Nem gondoltam volna, hogy Kanada ennyire puritán lenne”.
3. Két nő, egy autó
A Daily Mail tavaly decemberben közölte, hogy az olasz tévék nem sugározhatják azt az autóreklámot, melyben két nő leszbikus jelenete látható. A Renault Twingo reklámja egy házibuliban játszódik, ahol az egyik hölgyvendég flörtölni kezd egy barna hajú lánnyal, majd elvonulnak a hálószobába. És itt jön a csattanó: ahelyett, hogy a két nő lefeküdne egymással, a főhős inkább lelép a másik nő blúzában. Az állami RAI TV és a Mediaset abszolút elzárkózott a reklám vetítésétől. Ja, mindkét csatorna a szoknyavadászként ismert olasz miniszterelnök, Silvio Berlusconihoz tartozik. A készítők persze nem értik a nagy felháborodást: „Eredeti, élvezhető reklámot akartunk készíteni, ami ugyanakkor nem vulgáris, és szerintem sikerült” – mondta Daniele Tranchini, a milánói Publicis ügynökség munkatársa.
4. Beyoncé Knowles csak este nyolc után vetkőzhet
Az angol hatóságok némi fáziskéséssel úgy döntöttek, hogy az énekesnő parfümreklámja túlzottan szexis, ezért semmi keresnivalója nincs a képernyőn az esti órákat megelőzően, és fél nyolc előtt nem kerülhet adásba. A Brit Reklámfelügyeletet természetesen a gyermekükért aggódó szülők értesítették, és az illetékesek helyt adtak a kérelmüknek, szerintük is egy szexuálisan túlfűtött reklámról van, amivel bizonyos kor alatt jobb ha nem találkoznak a fiatalok. A Heat parfümöt forgalmazó Coty cég megvédte a reklámfilmet, amiben szerintük semmi kifogásolnivaló nincs, csupán az énekesnő szexis eleganciáját szerették volna valahogy visszaadni. Hozzátették, a reklámot a fiatal vásárlóközönségnek szánták, és természetesen figyelembe vették a célközönség igényeit.
5. Gillian Anderson túl morbid
Bár a szexszel sok mindent el lehet adni, nem feltétlenül azért tiltanak be egy celebbel készült reklámot, hirdetést, kampányfilmet, mert túl erotikus. A horrorisztikus elemek szintén okot adhatnak arra, hogy elmeszeljenek egy kisfilmet. Ez történt annak a környezetvédelmi témájú kampányfilmnek az esetében is, amiben az X-akták női főszereplője, Gillian Anderson is feltűnik. A No Pressure (Nem kötelező) című kisfilmben bizony csúnya halált halnak azok, akik nem elég környezettudatosak, és mivel szerepe szerint a színésznő is ez utóbbi csoportba tartozik, egy rózsaszín gomb lenyomása után társaihoz hasonlóan ő is felrobban véres cafatokat hagyva maga után. "Megöltünk öt embert a filmben, ami elenyésző ahhoz képest, hogy a valóságban évente háromszázezer ember hal meg a klímaváltozás hatásainak következtében. Sok ember viccesnek találta a filmet, de nem mindenki. Akit megbántottunk vele, azoktól őszintén szeretnénk elnézést kérni” – mondta el a kampány szervezője.
6. Bűnbe esett apáca
Az Antonio Federici cég terhes apácával próbálta eladni jégkrémét, amit a cenzorok természetesen nem hagyhattak szó nélkül. A brit reklámelőírásokat ellenőrző hatóságnál, az Advertising Standards Authority-nál (ASA) csak két ember tett bejelentést, mégis azonnal betiltották a hirdetést, ami valószínűleg annak volt köszönhető, hogy akkortájt látogatott el az országba XVI. Benedek pápa. „Nem hisszük, hogy a sértés súlyosabb lenne, mint a szabad véleménynyilvánításhoz való jogunk. Egyelőre nagyon kevesen látták a hirdetést, és még kevesebben tettek panaszt. Úgy tűnik, egy bigott kisebbség érdekeit helyezik előtérbe. A reklám, mint művészet és önkifejezési eszköz, szükségszerűen kihívó és tekintélyromboló” – nyilatkozták a reklám készítői, akik jogi útra terelik az ügyet. A gyártónak nem ez volt az első ilyen húzása, korábban meleg papokkal népszerűsítették terméküket.
+1: Szex és erőszak
Jared Leto a többiektől eltérően nem egy kampány miatt került be a felsorolásunkba, hanem zenekara, a 30 Seconds to Mars egyik videóklipje miatt. Mivel a Hurricane című számhoz készült kisfilmben több televíziós csatorna által túl realisztikusnak vélt verekedések és erőszakos szexjelenetek is vannak, úgy döntöttek, hogy a rendezői változat csak késő este mehet adásba. Az MTV nézői nem rettentek el a tiltástól, és a kisfilmet 2010 legemlékezetesebb videóklipjének választották meg, a szavazók 53 százaléka a Hurricane-re voksolt. Jared Leto blogjában felsorolta, hogy a televíziós csatornák pontosan miket is kifogásoltak. A zenekar honlapján egyébként a cenzúrázott és polgárpukkasztó verzió is megtekinthető. Az énekes/színész az MTV-nek elmondta, nem állt szándékában botrányos klipet készíteni, csupán az ösztöneit követte.
30 Seconds to Mars "HURRICANE" (Uncensored) from Rui Delgado on Vimeo.