Az amerikai ruházati cég eddig főként polgárpukkasztó reklámjairól volt hírhedt, most viszont az egyik fiatalkorú alkalmazottját több hónapon át szexuálisan zaklató vezérigazgató, Dov Charney miatt írnak róluk. A dolog két éve történt, a most 20 éves Irene Morales azért csak most perel, mert eddig szégyellte, hogy mit művelt vele a főnöke. Most viszont 250 millió dollárt követel fájdalomdíjul.

A megbotránkoztató hirdetéseiről ismert ruházati márka, az AmericanApparel vezérigazgatóját egy korábbi alkalmazottja szexuális zaklatásra hivatkozva beperelte – írja a New York Daily News. Dov Charney állítólag szexuális rabszolgaként bánt egyik tinédzserkorú alkalmazottjával, akinek eleinte „csak” meztelen fotókat, szexuális tartalmú üzeneteket kellett neki küldözgetnie, majd miután egy kisebb idegösszeomlás után visszatért a munkába, a férfi fizikálisan is zaklatta.

Dildó ajándékba

A helyzet a lány, Irene Morales 18. születésnapján, 2009 áprilisában fajult el igazán. A cég alapítója arra utasította, hogy látogassa meg őt New York-i lakásában. Charney alsónadrágban nyitott ajtót, majd berántotta a lakásba alkalmazottját, és arra kényszerítette, hogy térdepeljen le elé, és orálisan kényeztesse. A most 20 éves lány, aki korábban a márka egyik üzletében dolgozott, azt állítja, hogy a munkaadója tulajdonképpen több órán át fogva tartotta és szexuálisan zaklatta. A bírósági papírok szerint nem ez volt az egyetlen eset, hogy a férfi zaklatóan viselkedett: egy ízben óriási dildóval  „ajándékozta meg” alkalmazottját, majd tavaly nyáron Los Angeles-i otthonában is meg kellett látogatnia őt, ahol Charney brutálisan bánt vele.

A szégyenérzet miatt hallgatott

Az egykori alkalmazott vesszőfutása még 2007-ben kezdődött, amikor csak 17 éves volt.A férfi eleinte arra kényszerítette, hogy túlórázzon, hogy ingyen végezzen plusz feladatokat, majd a 18. születésnapján rátámadt. Ezt követően többször is zaklatta, azt mondta, hogy kirúgja, ha nem teljesíti minden kívánságát, mondjuk nem mesél neki a szexuális életéről. A lányt nagyon megviselte a folyamatos zaklatás, és lelkiállapota miatt végül több napra kórházba is került.

Irene Morales nyolc hónapon keresztül tűrt, és most szeretné, ha 250 millió dollárt (kb. 49,3 milliárd forintot) – más források szerint 260 millió dollárt - fizetnének neki kártérítésképpen. Állítása szerint akkor azért nem fordult a rendőrséghez, mert nagyon szégyellte magát. Ügyvédje, Eric Baum szerint a lány még mindig nem heverte ki a történteket, még mindig kezelés alatt áll. Hozzátette, a nemi erőszak, szexuális zaklatás áldozatai közül sokan csak évekkel a történtek után beszélnek arról, hogy min mentek keresztül.

Hazudik?

Az  American Apparel reagált a vezetőjüket ért vádakra, szerintük Morales csak a hírverés miatt csinálja mindezt, és már korábban is megzsarolta őket azzal, hogy rossz színben tünteti fel a céget. Dov Charney egyik ügyvédje, Stuart Slotnick azt állítja, hogy a nő hazudik. A férfi jogi képviselői szerint Morales állítólag több olyan dokumentumot is aláírt, melyekben megígéri, hogy nem pereli be a céget, és emiatt természetesen arra kérik a bíróságot, hogy szerződésszegésért szabjon ki pénzbüntetést a nőre.

A hivatalos közlemény szerint, az American Apparel minden alkalmazottjának alá kell írnia egy titoktartási szerződést, mellyel pont az ilyen eseteket, a nyilvános, esetleg alaptalan meghurcolást kívánják elkerülni. Egyúttal szeretnék, ha a nő ügyvédjei is megkapnák a megfelelő büntetést, hiszen szerintük összeesküdtek a cég ellen, annak reményében, hogy sikerül kizsarolniuk belőlük egy kellemes kis összeget. Március 25-ig egyébként nem várható további fejlemény, a következő meghallgatáson dől el, hogy bíróság tárgyalja majd az ügyet, vagy a nyilvánosság kizárásával, peren kívül egyeznek-e majd meg a felek.

Megbeszélés alsógatyában

A Daily Mail szerint Dov Charneyt többször is megvádolták szexuális zaklatással, de eddig soha nem ítélték el. A férfi beismerte, hogy néha valóban szexuálisan túlfűtött légkör uralkodik az irodában. Charney állítólag alsónadrágban ül be a megbeszélésekre, és a női alkalmazottakat néha lotyónak, szajhának szólítja. A cég hirdetései nagyjából ennek a szellemiségnek a jegyében készülnek, előszeretettel provokálják a vásárlóközönséget, és általában minden reklámkampány óriási port kavar. Legutóbb a villantásra tervezett fürdőruha csapta ki a biztosítékot.