Öt éves kora óta egyedül él Csoj Szungbong, a koreai X-Faktor felfedezettje. Az operaénekes-hangú fiú életkörülményeit a műsor készítői a valóságnál durvábbnak mutatták be, pedig így is elég kemény.

Szó szerint a semiből jött az a fiatal koreai férfi, aki az ottani X-Faktorban nyűgözte le a zsűrit operaénekes-hangjával, Sarah Brightman Nella Fantasiáját előadva. Csoj Szungbong három évesen került árvaházba, ahonnan két évvel később megszökött, mert állandóan verték.

Gyerekként senkihez sem csapódott: egyedül élt az utcán, rágógumit és energiaitalt árult, hogy fenntartsa magát. Lépcsőkön és nyilvános vécékben aludt, tíz évig élt így. Sem óvodába, sem általános iskolába nem járt - mielőtt felvették volna egy művészeti középiskolába, egyetlen vizsgát tett. Az iskolában külön egy tanár sem foglalkozott vele, mert nem volt rá pénze. Íme a videó, amely bemutatja, hogyan szerepelt a június 6.-ai válogatáson.

A riport szerint a fiú kétkezi munkás, és az éneklés az első dolog, amit igazán szeret az életében - elmondása szerint akkor határozta el, hogy ezzel foglalkozik, amikor egy night clubban meghallott egy tehetséges szólóénekest. Először magában gyakorolt, majd beiratkozott egy elismert énekesképzőbe (a Dedzsun Művészeti Iskolában).

Trükkös vágás és magyarázkodás

Szungbong énekhangja, élettörténete elbűvölte a zsűrit és a közönséget, rajongótábora egyre nő, még a Facebookon is képviseltetik magukat. Az AllKpop koreai popzene-szakportál szerint azonban máris vitákat vált ki, hogy a műsor készítői drámaibbnak mutatták be egyébként is nehéz sorsát. A vele készült interjút úgy vágták össze, mintha a fiút senki sem tanította volna énekelni, csupán magát képezte volna, mert nem volt miből iskolába járnia.

Ezt azonban a nézők nem hitték el, így az ünneplésbe hitetlenség és düh keveredett. Szungbong azzal védekezett, hogy ő nem mondta, hogy sosem tanult énekelni: mindent őszintén elmondott, csak nem úgy került adásba. Hogy helyreállítsák a műsor hitelességét, a készítők ezek után közreadták a vágatlan változatot, amelyből kiderült: részt vett képzéseken, csak épp magántanárra nem volt pénze, ezért egyedül gyakorolt.

Operaénekesek a semmiből

Láttunk már hasonlót: Susan Boyle-on csak a közönség és a zsűri jólnevelt tagjai nem vihogtak, amikor kisétált a Britain's Got Talent színpadára, aztán mindenki bömbölni kezdett, amikor a templomi önkéntes dalra fakadt. Később kiderült, hogy templomi kórusokban és jótékonysági eseményeken is énekelt már, illetve képezte a hangját. Azóta kapott viaszszobrot Madame Tussauds panoptikumában, szó volt, hogy musicalt készítenek életéről, és nagyon meggyűlt a baja a nyilvánossággal.

Paul Potts, ugyanezen műsor első szériájának nyertese, telefonokat árult, és úgy tűnt, "csak úgy jött" a tehetsége - azóta kiderült, hogy egy, a Királyi Filharmonikusokkal kapcsolatban álló zenekarral azért turnézott már, és Luciano Pavarotti is tanította énekelni. Ő is ügyesen használta tehetségét, meg is gazdagodott, és majdnem film készült életéről.